مزاياي تبليغ در گوگل نسبت به روش هاي تبليغاتي ديگر چيست؟

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

مزاياي تبليغ در گوگل نسبت به روش هاي تبليغاتي ديگر چيست؟

۸ بازديد

بسيار در مورد مزاياي تبليغ در گوگل گفته مي شود، اينكه به عنوان روش تبليغاتي مدرن در دنياي جديد مجازي، نمي توان از آن چشم پوشيد. بسياري از افراد و صاحبان كسب و كار در موقع شنيدن اين مزيت ها، اغلب به ديده ترديد به آنها نگاه مي كنند و آن ها را صرفا تبليغاتي اغراق شده مي دانند و البته بسياري هم از مزاياي تبليغ در گوگل تقريبا هيچ چيز نمي دانند.

واقعيت ان است كه تبليغ در فضاي گوگل، مزايايي را داراست كه مي توان با اطمينان ادعا كرد كه تقريبا هيچ نوع تبليغاتي، توان برابري با آن را ندارد.

اما مزاياي تبليغ در گوگل كدامند و در مقايسه با ديگر روش هاي تبليغاتي چه تفاوت هايي را شامل مي شوند؟ چطور مي توان مطمئن شد كه تبليغات در اين فضا، توانسته است به اهداف خود برسد؟ تمام اين موارد، مزايا و مسير رسيدن به اين امتيازات، مشخص است.

تبليغ در گوگل

بدون هيچ ترديدي، گوگل را مي توان بازاري به وسعت يك دنيا و كوچكي يك محله دانست. يعني اينكه شما چه قصد تبليغ در عرصه جهاني داشته باشيد و چه قصد تبليغ در محله ي كوچك سكونتتان، گوگل دست شما را پس نمي زند.

تبليغات براي هر كسب و كاري، يك امر اساسي و لازم است. تا زماني كه شما امكان نمايش و تبليغ محصول خود را نداشته باشيد امكان دسترسي به مشتريان را هم نداريد.

اما اگر از تمام مديران بازاريابي شركت هاي ايراني هم بپرسيد دقيقا نمي دانند كه ميزان هزينه اي كه صرف تبليغ محصول شركت كرده اند تا چه اندازه بازده داشته و تا چه اندازه در فروش شركت تاثير داشته، قطعا پاسخي مشخص براي ارائه نخواهند داشت.

اما در فضاي تبليغاتي گوگل، امكان رديابي دقيق تبليغات ارائه شده، و اعتبارسنجي آن فراهم است. واقعا در كدام روش تبليغاتي مي توان چنين چيزي را ديد. در ادامه به مزاياي تبليغ در گوگل و راه تحقق آن ها اشاره خواهيم داشت.

مزاياي گوگل ادز

هدفمند بودن

بزرگ ترين مزيت تبليغ در گوگل در مقايسه با ديگر انواع تبليغات، هدفمند بودن اين تبليغات است. بروشورها، تبليغات تلويزيوني، و ديگر انواع تبليغات يك عيب بزرگ دارند. جامعه دريافت كننده اي كه اين نوع تبليغات براي آنها نمايش داده مي شود، ممكن است جامعه هدف نباشند. يعني چه؟

تصور كنيد شركت توليدكننده و فروشنده ظروف مسي هستيد و قصد تبليغ محصول خود را داريد. اگر رسانه هاي جمعي چون روزنامه يا تلويزيون را براي تبليغ انتخاب كنيد، فارغ از هزينه اي كه براي اين كار در نظر مي گيريد، تبليغ شما براي دسته اي از افراد نمايش داده مي شود كه ممكن است به هيچ وجه قصد خريد ظروف مسي را نداشته باشند.

اما در گوگل وضعيت فرق مي كند. كسي كه عبارت ” خريد ظروف مسي” را در گوگل مورد جستجو قرار مي دهد، دقيقا به دنبال همين كالاست و اينكه تبليغ شما را مي بيند و به سايت شما وارد مي شود، يعني شما دقيقا به مشتري متصل مي شويد كه قصد خريد دارد.

در فضاي تبليغاتي گوگل، حتي اين امكان براي شما فراهم است كه مشتريان خود را در دسته ويژگي هاي بسيار جزئي تر هدف گذاري كنيد. مثلا سن و جنسيت، علائق، موقعيت جغرافيايي و موارد ديگري كه براي شما اهميت دارد را مي توانيد در كمپين خود وارد كنيد.

مديريت هزينه

ديگر مزيت تبليغ در گوگل كه آن را در ميان تمام ديگر انواع تبليغات، متمايز مي سازد، امكان مديريت هزينه تبليغات در گوگل است. در فضاي تبليغاتي گوگل، پرداختي شما به ازاي هر كليكي است كه بر روي تبليغ شما صورت مي گيرد.

يعني اينكه اگر كاربري تبليغ شما را در فضاي گوگل ببيند و به سايت شما وارد شود، آنگاه شما پرداختي خواهيد داشت. يكي از معايبي كه در ارتباط با تبليغات در گوگل مطرح مي شود قيمت بالاي تبليغ در اين فضاست.

بايد اذعان كنيم كه با توجه به نوسان ارز اين ادعا درست است، اما نوع اختصاص اين هزينه، يعني پرداخت به ازاي هر كليك و همينطور امكان تعيين بودجه تبليغ، دو مزيت تبليغ در گوگل است كه آن را به گزينه اي برتر در بين تمام انواع تبليغات تبديل مي سازد.

امكان سنجش

يكي از مزاياي تبليغ در گوگل كه عملا آن را به يك سنجش گر براي شما تبديل مي كند و قطعا در هيچكدام از ديگر انواع روش هاي تبليغاتي نمونه اش ديده نمي شود امكان نظارت بر روند تبليغ است. شما در گوگل ادز، دقيقا مي توانيد تعداد افراد ورودي به سايت بواسطه تبليغ در فضاي گوگل، كنش ها در فضاي سايت و در نتيجه ميزان موفقيت كمپين گوگل ادز خود را بسنجيد.

اين امكان به شما فرصت مي دهد كه با توجه به نتيجه اي كه تا به آن لحظه براي كمپين شما حاصل شده، فعاليت تبليغاتي خود را قطع كنيد، تغيير يا آن را ادامه دهيد.

مزيت هاي تبليغ در گوگل

زوده بازده بودن تبليغ در گوگل

در بيشتر روش هاي تبليغاتي، مدت زمان ارائه تبليغات، رسيدن آن به مشتري هدف و تبديل اين مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل، فرآيندي زمان بر است. اما تبليغ در گوگل، خيلي زود نتيجه خود را نشان مي دهد. دليل آن هم مشخص است، وقتي مشترياني به سايت شما وارد شوند كه دقيقا همان كالاي مورد عرضه شما را طلب مي كنند، خيلي زود بازده تبليغ در گوگل خودش را نشان مي دهد.

نتيجه گيري

بدون هيچ اغراقي، بايد بگوئيم كه مزاياي تبليغ در گوگل در مقايسه با ديگر انواع روش هاي تبليغاتي، آن را به گزينه اي غير قابل مقايسه با اين روش ها تبديل مي سازد.

صاحب هر كسب و كاري كه باشيد (البته كسب و كارهايي كه امكان جستجو در گوگل براي آنها وجود دارد) نمي توانيد نسبت به اين فضاي جديد تبليغاتي بي تفاوت باشيد.

حالا كه مزاياي تبليغ در گوگل را متوجه شديد اگر قصد تبليغ در اين فضا را داريد حتما بايد اصول آن را فرا بگيريد. اگر زمان كافي براي مطالعه داريد، مي توانيد پس از كسب اطلاعات لازم، خودتان هم در اين فضا تبليغات خود را به نمايش بگذاريد. اگر زمان و وقت كافي نداريد، حتما به سراغ شركت هايي برويد كه با اين فضا و نوع مكانيزم تبليغ در گوگل، آشنايي لازم را دارند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.