آيا گوگل ادز بر روي رتبه سئو تاثيري دارد؟

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

آيا گوگل ادز بر روي رتبه سئو تاثيري دارد؟

۱۰ بازديد

PPC و تفاوت آن با SEO 

براي درك بهتر تاثير تبليغات در گوگل بر سئو سايت نگاهي به تفاوت هاي ميان SEO و تبليغات گوگل بينداريم:

تفاوت اصلي و ظاهري بين سئو و PPC (پرداخت به ازاي كليك) اين است كه سئو به طور مستقيم هزينه اي ندارد، در حالي كه تبليغ در گوگل به ازاي هر كليك هزينه اي را براي تجارت مورد بحث دارد. البته تفاوت ديگر در دسته بندي است، مطالبي كه به صورت ارگانيك و طبيعي در جستجو بالا مي آيند در دسته بندي جداگانه اي از تبليغات پولي قرار مي گيرند.

براي ارتقا كلمات كليدي خود به صورت ارگانيك، هم بايد كاربران را در نظر بگيريد و هم موتورهاي جستجو را. مفيد بودن مطالب سايت، مرتبط بودن با موارد مورد جستجو و قابليت استفاده از محتوا در گوشي هاي همراه نيز بر سئو تاثير گذار است. در مقابل، تبليغ در گوگل يعني آگهي دادن براي محصول و برند كه البته امكاناتي در اختيار شما براي مديريت آگهي قرار مي دهد. اما تفاوت سئو و تبليغ در گوگل صرفا به اين موارد محدود نمي شود و تفاوت اصلي در نوع كاركرد آنهاست.

هنگام تلاش براي بهبود سئوي سايت، موارد مختلفي وجود دارد كه بايد به آنها توجه نمود. براي مثال٬ يكي از مهم ترين موارد آن است كه اطمينان حاصل كنيد كه نوشته‌هاي وب سايت براي كاربران واضح، مفيد و توصيفي است. موضوع خود را با زباني ساده و آسان براي خواندن توضيح دهيد و سعي كنيد كلماتي را كه فكر مي‌كنيد كاربران به جستجوي آنها به سايت شما وارد مي‌شوند، به نحو احسن استفاده كنيد.

و اما گوگل ادز راه حل تبليغاتي پرداخت به ازاي هر كليك (PPC) است كه درست زماني كه افراد به دنبال آنچه شما عرضه مي‌كنيد هستند، لينك سايت شما با علامت AD در كنار ساير نتايج صفحه اول گوگل مشخص مي شود. اگر كاربران بر روي اين لينك كليك كنند٬ هزينه اي از آن مبلغي كه براي تبليغات پرداخت كرده بوديد٬ از شما كسر ميگردد. يعني شما فقط زماني به ازاي تبليغات پرداخت مي‌كنيد كه شخصي براي بازديد از سايت شما و يا تماس با كسب و كار شما بر روي تبليغات كليك كند. در واقع اين تبليغات به شما اين امكان را مي‌دهد تا مورد توجه مخاطبان بيشتري قرار بگيريد.

گوگل ادز در راستاي كمك و تاثير گذاري در SEO

گوگل ادز داراي مجموعه اي از ابزارها است كه مي‌توانيد با استفاده از آنها در روند بهينه‌سازي سايت خود تاثير گذار باشيد. به عنوان مثال، ابزار keyword planner مي‌تواند به شما كمك كند ليستي از اصطلاحات و عبارات كليدي مربوط به تجارت خود را ايجاد كنيد كه مخاطبان شما به دنبال آن هستند. سپس مي‌توانيد آنها را در محتواي سايت خود استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد از ابزارهاي رديابي گوگل ادز نيز براي اندازه گيري اينكه آيا تغييرات سايت و كمپين تبليغاتي گوگل شما منجر به بازديدكننده يا تبديل بيشتر مي‌شود استفاده كنيد.

گوگل ادز مسير دستيابي به مشترياني است كه مي‌توانند نمودار فروش شما را افزايش دهند و كسب اهداف اقتصادي از طريق گوگل ادز با سرعت بيشتر انجام مي‌شود. از سوي ديگر، تمركز بر سئوي سايت مي‌تواند در دراز مدت به ارتقاء سايت كمك كند. بنابراين، مي‌توان گفت كه براي دستيابي به مشتريان بالفعل خود از خدمات گوگل ادز غافل نشويد. وفاداري مشتريان و بازگشت آنها به سايت شما مي‌تواند در سئوي سايت اثرگذار باشد.

وقتي مخاطبين به دنبال پيشنهاد شما هستند با آنها ارتباط برقرار كنيد. SEO يك سنگ بناي سنتي در بازاريابي آنلاين موفق است، زيرا به شما بهترين فرصت براي يافتن را مي دهد. حتي اگر مراحل اجرا مدتي طول بكشد تا درست شود، گوگل ادز به شما اين امكان را مي‌دهد تا سريعتر، بدون توجه به كوچك و بزرگ بودن كسب و كار خود به مشتريهاي هدف دسترسي پيدا كنيد و كمپين خود را به صورت سفارشي تنظيم نماييد.

تاثيرات تبليغ در گوگل بر سئو سايت

تاثير تبليغات گوگل بر روي سئو: آيا گوگل ادز بر سئو تاثير دارد؟

براي اينكه بتوانيم تاثير تبليغات در گوگل بر سئو سايت را بهتر مشخص كنبم بايد در ابتدا با عوامل تاثير گذار در سئو آشنا شويم:

عواملي كه بر روي سئو وب سايت تاثير مي گذارند، به دو دسته عوامل مستقيم و غير مستقيم تقسيم مي شوند. عوامل تاثيرگذار به شكل مستقيم، مواردي هستند كه موجب افزايش رتبه سايت شما و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل مي شوند. مواردي مانند توليد محتوا و بك لينك.

اما عواملي كه به طور غير مستقيم اثر گذارند، نه آنقدر تاثير زيادي بر سئو دارند كه در دسته ي عوامل مستقيم قرار بگيرند، و نه آنقدر بدون فايده هستند كه بتوان تاثيرشان را انكار كرد.

بنابراين٬ تاثيراتي كه گوگل ادز نيز بر روي رتبه سئو دارد، در دسته ي عوامل تاثيرگذار غير مستقيم قرار مي گيرد. به اين معني كه گوگل ادز با برجسته سازي برند، بررسي نرخ كليك روي تبليغات، پيدا كردن كلمات كليدي، تخمين ترافيك و افزايش اشتراك گذاري لينك هاي شما، به طور غير مستقيم ميتواند به تلاش هاي شما در جهت بهبود رتبه هاي سايت شما در گوگل كمك كند.

در حقيقت اين عوامل به طور نامحسوس، تاثيراتي مهمي بر روي سئو وب سايت شما مي گذارند. از جمله عوامل تاثيرگذار به شكل غير مستقيم مي توان به فضاي مجازي نيز اشاره نمود.

واقعيت آن است كه در مورد ارتباط بين سئو و تبليغات در گوگل (كليكي) شباهت بسياري وجود دارد. چيزي كه بواسطه كارشناسان سئو ادعا شده اين است كه اين دو، با وجود اينكه ماهيتي جدا از هم دارند ولي مي توانند در تركيب با هم باعث رشد يك تجارت شوند. اما اين معنايش آن نيست كه تبليغات بيشتر در گوگل به معناي ارتقاي رتبه سايت در گوگل است.

تاثيرات گوگل ادز در سئو چگونه است؟ 

همان طور كه گفتيم به طور مستقيم گوگل ادز بر سئو تاثير ندارد، اما به اشكال مختلف و غير‌مستقيم چنين تاثيري وجود داشته و ثابت شده است.

كاربران ممكن است يك مطلب را بر ديگري ترجيح دهند

اگر برند و محصول شما در نتايج جستجوي يك كاربر، هم به واسطه يك آگهي تبليغاتي و هم به صورت ارگانيك و طبيعي بالا بيايد، احتمال كليك كاربر روي يكي از اين موارد به شدت بالا مي رود. به اين ترتيب، بهتر است كه شما در هر دو عرصه به صورت موازي حضور داشته باشيد.

تبليغات گوگل و سئو مي تواند حضور آنلاين شما را بالا ببرد

اگر شما به صورتي همگام و متوازن از تبليغ در گوگل و سئو استفاده كنيد، حضور شما در فضاي جستجو بالا مي رود. تبليغ در گوگل عملا ميزان كليك ورودي شما (CTR) را بالا مي برد و اين امر در كنار سئو باعث مي شود كه چشم كاربران هرچه بيشتر با برند و محصول شما برخورد و مواجهه داشته باشد، اشاره به سايت شما يا حتي لينك دهي را بالا مي برد كه مجموع اين موارد بر رتبه بندي ارگانيك شما تاثير گذار خواهد بود.

منبع: تبليغ در گوگل

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.