آرشیو بهمن ماه 1399

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

نحوه ساخت كمپين هاي اپ يونيورسال

۸ بازديد

كمپين هاي يونيورسال اپ نوعي تبليغات خودكار در گوگل ادز هستند كه به افراد كمك مي كنند تا اقدامات مطلوب بيشتري در برنامه آن ها اتفاق بيافتد. كمپين هاي يونيورسال اپ به شما اين امكان را مي دهند كه اپليكيشن هاي خود را از طريق امكانات گوگل كه در مقاله قبل اعلام كرديم ترويج كنيد.

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

 نحوه ساخت 

در اكانت گوگل ادز خود لاگين كنيد.

در منوي صفحه در سمت چپ روي Campaigns كليك كنيد.

روي دكمه كليك كنيد و گزينه ي اپ يونيورسال (App Universal) را انتخاب كنيد.

پلت فرم برنامه خود را انتخاب كنيد.

نام برنامه خود، نام بسته يا ناشر را وارد كنيد، سپس برنامه خود را از فهرست ظاهر شده انتخاب كنيد.

روي گزينه Continue كليك كنيد.

در قسمت “نام كمپين”، يك نام براي كمپين يونيورسال اپ خود اضافه كنيد. براي اينكه بعدا بتوانيد كمپين خود را پيدا كنيد، مي توانيد نامي را انتخاب كنيد كه مشخصه اي از يونيورسال اپ داشته باشد.

در بخش “Your text ideas”:

چهار خط مستقل از متن را وارد كنيد كه در هر آگهي شما مي تواند چرخانده شود.

هر ايده بايد ۲۵ كاراكتر يا كمتر باشد.

و يك ايده كه شامل ۲۰ كاراكتر يا كمتر براي استفاده در فضاهاي كوچكتر مي باشد.

شما مي توانيد حداكثر ۲۰ مورد از هر يك از موارد زير را اضافه كنيد:

نحوه ايجاد كمپين يونيورسال اپ

ويدئو

فيلم ها بايد در YouTube ميزباني شوند.

جهت مي تواند افقي، عمودي يا مربع باشد.

اگر شما ويدئو براي اضافه كردن نداريد، گوگل ادز به شما كمك مي كنيد كه از ليست ويدئوهاي آماده در فروشگاه نمونه انتخاب كنيد.

عكس

آپلود تصاوير به عنوان .jpg، .gif، يا .png با حداكثر اندازه ۱۵۰KB.

براي آگهي هاي بومي، تصاوير افقي با ارزش ترين فرمت هستند.

براي آگهي هاي بينابيني، تصاوير عمودي ارزشمندترين فرمت هستند.

ديگر فرمت هاي ارزشمند عبارتند از: ۳۲۰×۵۰ پيكسل، ۳۲۰×۴۸۰ پيكسل و ۳۰۰×۲۵۰ پيكسل.

HTML5

آپلود HTML5 به عنوان .zip با حداكثر اندازه ۱ مگابايت و حداكثر ۴۰ فايل.

براي تأييد دارايي هاي HTML5 قبل از آپلود، فايل zip را از طريق ابزار Validator HTML5 اجرا كنيد.

اندازه HTML5 كه در حال حاضر قابل قبول است عبارتند از:

(fixed size) 300×۲۵۰

(fixed size) 320×۵۰

(landscape interstitial, variable size) 480×۳۲۰

(portrait interstitial, variable size) 320×۴۸۰

در صورت نياز مكان و زبان نمايش را در تنظيمات به روزرساني كنيد. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه گوگل ادز تبليغات شما را ترجمه نمي كند، بنابراين شما فقط بايد زبان هايي را انتخاب كنيد كه با تبليغات شما مطابقت داشته باشند.

در گزينه“Campaign Optimization” يكي از گزينه هاي زير را براي بهينه سازي انتخاب كنيد:

Install volume

In-app actions شما فقط زماني مي توانيد اين گزينه را انتخاب كنيد كه قبلا Tracking براي اقدامات خاص در برنامه را تنظيم كرده باشيد)

هزينه هدف مورد نظر را تنظيم كنيد. براي اينكه برنامه را در Android نصب كنيد، اگر شما حسابهاي Google Play و Google Ads خود را مرتبط كرده ايد، ممكن است يك طرح حجم نصب براي طيف وسيعي از مقادير پيشنهادات مشاهده كنيد.

روي ذخيره كليك كنيد و مراحل را ادامه دهيد. تبليغات گوگل مي تواند به صورت خودكار در قسمت conversion بر روي برنامه هاي آندرويد در فروشگاه Google Play نصب شده باشد. براي رديابي تمام نصب هاي ديگر، مطمئن شويد كه Conversion Tracking بر روي برنامه تلفن همراه هم تنظيم شده است.

ساخت كمپين اپ يونيورسال

توجه: بسته به مكاني كه تبليغ شما نشان داده مي شود، دارايي هاي برنامه هاي كاربردي Universal App شما ممكن است براي عملكرد و تجربه بهتر كاربر تغيير كند. به عنوان مثال، متن ممكن است كوتاه شود و تصاوير يا ويديوها ممكن است براي صفحه نمايش كاربران مختلف تنظيم شود.

فضاي نمايش كمپين هاي يونيورسال اپ

پس از تبليغات كمپين هاي يونيورسال اپ، آگهي به صورت خودكار در فضاي يوتيوب(YouTube)، گوگل پلي(Google Play)، گوگل سرچ (Google Search) و شبكه نمايش گوگل (Google Display Network)  پخش مي شود. همچنين تبليغات در ليست نرم افزارها و بخش home در گوگل پلي استور به نمايش گذاشته مي شود و مي توانيد در اين فضا تبليغي كه تازه وارد يك نرم افزار كرده ايد را نمايش دهيد.

عملكرد كمپين يونيورسال اپ

براي آگاهي از نحوه عملكرد كمپين هاي گوگل ادز مي توان گفت لازم نيست براي تبليغات جايگاه هاي جداگانه اي تنظيم شود و با اضافه كردن فيلم و مديا ها گوگل خود براي شما آگهي مورد نظر را در جايگاهي كه تعيين كرده ايد مي سازد. همچنين گوگل با توجه به هدف گذاري و قيمت گذاري شما سعي مي كند تبليغات شما را به گونه اي انجام دهد كه بيشترين ميزان بازدهي را داشته باشد.

تنظيمات دستي در كمپين اپ يونيورسال

  1. ميزان بودجه روزانه
  2. هزينه بر اساس ميزان هدف و اقدامي كه تعيين شده است.
  3. مكاني كه مورد هدف است.
  4. زبان مورد نظر هدف
  5. چهار متن (اين متن ها مي توانند نهايتا ۲۵ كاراكتر باشند)
  6. تاريخي كه كمپين شروع مي شود.