آرشیو تیر ماه 1400

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

سئو سايت گردشگري

۵ بازديد

سئو سايت گردشگري دقيقا در مسير مهمترين هدف يك شركت يا سازمان گردشگري عمل مي كند، جذب كاربر، يا همان مسافرين، گردشگران يا توريست ها.

براي اينكه بتوانيد كاركرد سئو براي يك سايت گردشگري و همين طور نوع استفاده مناسب از سئو در اين حوزه را بشناسيد بايد با جنبه هاي مختلف آن آشنايي پيدا كنيد. چون در مطالب ديگر به موضوع سئو پرداختيم، و به احتمال زياد با سئو آشنايي ضمني داريد در اينجا توضيحي در مورد سئو ارائه نخواهيم داد و صرفا به مبحث سئو سايت گردشگري مي پردازيم.

چرايي سئو سايت گردشگري 

كاركرد اصلي سئو، بالا بردن كاربران يك سايت است و براي شركت هاي تجاري اين ورود كاربران يعني بالا رفتن مشتريان بالقوه و در نهايت فروش بيشتر. سئو سايت گردشگري هم دقيقا چنين كاركردي دارد. اما براي يك سايت گردشگري، بودن در صفحه اول گوگل اهميتي دو چندان دارد.

كارشناسان حوزه فعاليت هاي اينترنتي بر اين باور هستند كه بعضي فعاليت هاي خاص، دقيقا براي حوزه مجازي ساخته شده اند يعني اينكه نوع كاركرد و مكانيزم اين فضا به شكلي است كه به نظر مي رسد دقيقا براي آنها طراحي شده است. شركت ها و نهادهاي گردشگري هم يكي از اين حوزه ها هستند.

سئو گردشگري

نوع كاركرد اين فضا، نوع مشتريان اين حوزه و صد البته تغيير فضاي كسب و كار به سمت دنياي مجازي، به خوبي با فعاليت هاي گردشگري تطابق دارد.

به همين دليل، نهادهاي گردشگري بايد به گونه اي سايت خود را مديريت كنند كه در نقطه ديد مشتريان (كاربران اينترنتي در اينجا) باشند. اين دقيقا كاري است كه سئو سايت گردشگري بايد انجام دهد. اما براي اينكه سئو براي يك سايت فعال در حوزه گردشگري به هدف خود برسد بايد برخي اصول را رعايت كند.

سئو كلمات كليدي

هرچند سئو با استفاده از كلمات كليدي ديگر مثل قبل آن تاثير بالا را ندارد اما همچنان يكي از موارد مورد استفاده در سئو سايت هاست اما در مورد سايت هاي گردشگري اين استفاده پررنگ تر و پركاربردتر است. اما چرا سئو سايت گردشگري از اين نظر متفاوت است؟

يك سايت گردشگري، مجموعه هاي متنوع از مطالب را در خود جاي داده است. غير از فروش تورها، فروش بليت هواپيما و قطار و ديگر خدمات مستقيم، سايت هاي گردشگري عمدتا حاوي مطالب مفيد در مورد تمام جنبه هاي مرتبط با سفر مي باشند.

مثلا نقاط ديدني قسمت هاي مختلف ايران يا دنيا و يا هر نوع مطلب و موضوعي كه به نحوي با مسافرت مرتبط است. اين دامنه متنوع از موضوعات مرتبط، به يك سايت گردشگري اين فرصت را مي دهد كه با ارائه محتواي مناسب با كلمات كليدي متنوع و مختلف، سايت خود را به يك سايت پربازديد تبديل كنند.

در هر حال، وقتي موضوع متفاوت باشد، امكان استفاده از لغات و عبارات كليدي (مطلوب سئو) فراهم تر است و به اين ترتيب مديريت سايت مي تواند دسته اي متنوع از كاربران را با استفاده از لغات و عبارات كليدي در محتواهاي مختلف به سايت خود بكشاند و زماني كه سايتي با حجمه بالايي از كاربران مواجه شود امكان بالا رفتن رتبه سايت هم بيشتر وجود دارد.

توليد محتوا

در زمينه سئو، محتوا پادشاهي است كه هيچگاه تاجش نمي افتد. به عنوان يك نهاد يا شركت فعال در زمينه گردشگري بايد متوجه باشيد كه محتوا در يك سايت گردشگري كاركردي دو سويه براي شما دارد. اول اينكه، محتوا كاربران فضاي مجازي را به سايت شما مي كشاند، اين امر يعني ورود كاربران و ماندگاري آن ها در سايت، خود به خود رتبه و امتياز سايت شما را بالا مي برد.

غير از اين، ورود كاربر بالاتر به معناي مشتريان بالقوه بيشتر است. به اين ترتيب در سئو سايت گردشگري، توليد محتوا را مي توان يك اصل بدون خدشه دانست.

توصيه ما اين است كه بيشتر انرژي و توان مالي خود را صرف توليد محتواي مناسب كنيد. همان طور كه پيشتر هم گفتيم حوزه گردشگري حوزه اي متنوع است، همين تنوع به شما اين فرصت را مي دهد كه محتواهايي متنوع را پوشش دهيد و در حقيقت، دسته اي مختلف از كاربران را به سايت خود بكشيد.

از جاذبه هاي گردشگري داخلي گرفته تا جاذبه هاي گردشگري كل دنيا. تمام اين موارد زمينه تهيه محتوا هاي جذاب را دارند پس بهتر است وقت كافي براي محتواي سايت خود صرف كنيد. كمي هزينه ي بالاتر براي محتوا، مي تواند تضمين ترافيك سايت شما باشد. پس محتوا را به هيچ وجه دست كم نگيريد.

مزاياي سئو گردشگري

 سئو محلي و تاثير آن در سئو سايت گردشگري

گوگل فضايي است كه به طور دائم تغيير مي كند. مكانيزم هاي جديد در اين موتور‌جستجو، مساله اي است كه بايد به آن توجه كنيد. يكي از اين موارد سئو محلي است كه در سئو سايت گردشگري اهميت ويژه اي دارد.

آمارها نشان مي دهد كه خيلي از جستجو ها در فضاي گوگل، جستجو هاي محلي است. براي آژانس هاي مسافرتي و سايت هاي گردشگري، اين يك فضا و فرصت جديد است كه مي تواند مشتريان هدف را به سمت شما بكشاند.

مثلا فردي كه “بهترين آژانس وليعصر” را مورد جستجو قرار مي دهد، يك جستجوي محلي را انجام مي دهد. يك سازمان و نهاد و سايت گردشگري، دقيقا بايد به اين مسئله توجه داشته باشد و ضمن رعايت روال هاي معمول در تهيه محتوا، سعي كند كه در سئو محلي هم جايگاهي براي خود پيدا كند و درواقع در اين جستجوها بالا بيايد.

 مناسب سازي سايت براي گوشي

در زمينه سئو سايت گردشگري، به كاربران خود هم توجه كنيد. اگر كاربران اصلي سايت شما افرادي هستند كه از گوشي استفاده مي كنند و نه لپ تاپ يا كامپيوتر، بايد سايت شما هم اصطلاحا “موبايل فرندلي” باشد. اگر اين مسئله را رعايت نكرده باشيد، بخشي عمده از كاربران خود را به همين سادگي از دست مي دهيد.

نتيجه گيري 

 

نكته مهمي كه در سئو سايت گردشگري بايد به آن توجه داشته باشيد نوع فضاي اين سايت و در واقع اين حوزه كاري است. فراموش نكنيد گردشگري، سياحت و مسافرت يك حوزه سرگرمي محسوب مي شود.

سايت شما هم بايد با توجه به اين موضوع طراحي شود. طراحي صفحات، تصاوير، و نوع ارائه مطالب بايد به گونه اي باشد كه كاربر ورودي به سايت با آن ارتباط برقرار كند، اگر چنين نباشد كاربر ورودي به سايت ممكن است به محض ورود سايت را ترك كند. ماندن كاربران در سايت و خواندن مطالب، به خودي خود در سئو و رتبه سايت تاثير مستقيم دارد.

منبع: مشاوره سئو

 

 

 

 

۵ روش براي كاهش هزينه در تبليغات گوگل

۵ بازديد

روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل كدام است؟ آيا استفاده از اين روش ها، مي تواند بر فروش يا كليك هاي ورودي به سايت نتيجه منفي بگذارد؟ مكانيزم فضاي تبليغاتي گوگل چطور است؟

گوگل، يك فضاي تبليغاتي متفاوت

گوگل يا گوگل ادز يك فضاي تبليغاتي متفاوت است. مكانيزم هاي كاركردي اين فضا از تمام فضاهاي تبليغاتي ديگر(رسانه هاي جمعي يا تبليغات ميداني) متفاوت است. براي اينكه بتوانيد در اين فضا كار كنيد و به موفقيت برسيد، بايد آن را بشناسيد.

براي بسياري از افراد قابل باور نيست كه گاهي تبليغ بيشتر(ديده شدن و احتمالا فروش بالاتر) در فضاي گوگل، با هزينه كمتر قابل تحقق است. گاهي با روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، شما مي توانيد سود بيشتر را با هزينه كمتر محقق كنيد. اما چطور؟

روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل

همانطور كه گفتيم براي درك چگونگي اين سير معكوس در تبليغات گوگل (يعني كاهش هزينه و در عين حال بالا رفتن فروش) بايد پيش از هر چيز اين فضا را بشناسيد. پس لازم است كه ابتدا كمي در مورد فضاي كاري گوگل بدانيد تا بتوانيد روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل را درك كنيد.

به طور كلي، گوگل دائما در حال بهينه سازي جستجوهاي خود است. براي گوگل به عنوان يك ابرشركت، بالا بردن سود از تبليغات به عنوان يك استراتژي مستقيم مطرح نيست، بلكه گوگل به دنبال ارتقا و در واقع بهينه سازي جستجوهاي كاربران خود است.

يعني گوگل، هدفش آن است كه هر كاربري كه چيزي را در فضاي اين موتور، مورد جستجو قرار مي دهد به بهترين نتيجه هدايت شود. پس شما به عنوان يك سايت، هرچه بيشتر در مسير تحقق اين هدف گوگل حركت كنيد، گوگل هم از شما راضي تر است وهزينه ي كمتري بابت حضور در اين فضا از شما طلب مي كند، حالا هرچقدر هم كه تبليغات شما بالاتر برود براي گوگل اهميتي ندارد.

حالا و با اين توضيح مي توانيد درك كنيد كه روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، در واقع راه هايي جعلي و متقلبانه نيست، بلكه روش و راه هايي است كه در مسير خواسته هاي گوگل دنبال شده است. در ادامه به پنج روش كاهش هزينه در تبليغات خواهيم پرداخت.

چگونه هزينه تبليغات در گوگل را كاهش دهيم؟

۱- نمره كيفي، كليد كاهش هزينه تبليغات در گوگل و بالا بردن فروش

در مطلب بهينه سازي كمپين گوگل ادز در مورد نمره كيفي صحبت كرديم. پس در اينجا ديگر در مورد آن توضيح نخواهيم داد و صرفا راه هاي ارتقاء اين نمره كيفي و در واقع روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل را تشريح مي كنيم. مشخص است كه راه هاي بيشتر و متنوع تري در اين زمينه وجود دارند كه پرداختن به تمام آنها در اين مطلب ممكن نيست.

براي كسب اطلاعات در مورد نمره كيفي گوگل ادز مقاله زير را بخوانيد:

۲- كلمات كليدي

در فضاي گوگل، كلمات كليدي همچنان تعيين كننده هستند و در فضاي تبليغات گوگل اين ارزش چندين برابر هم است. در انتخاب كلمات كليدي بايد نهايت دقت را داشته باشيد.

اين كلمات كليدي هستند كه به ديده شدن تبليغ شما در فضاي گوگل كمك مي كنند. براي اين منظور و انتخاب كلمه مناسب، تعمق كافي كنيد، ببينيد كه دقيقا كاربران هدف شما (يعني خريداران بالقوه)، ممكن است كه چه كلماتي را در گوگل جستجو كنند.

پس از انتخاب كلمات كليدي، بايد آن كلمات يا عبارات را ويرايش كنيد. با يك مثال ساده اين را توضيح خواهيم داد. فرض كنيد فروشنده كفش هاي برند نايك هستيد.

اگر بخواهيد در گوگل آن را تبليغ كنيد، بايد به اين فكر كنيد كه دقيقا چه عبارت يا كلماتي از سوي كاربراني كه قصد خريد دارند مورد جستجو قرار مي گيرد. اولين گام در كاهش هزينه تبليغات در گوگل، انتخاب كلمات كليدي مناسب است كه باعث افزايش كاربران ورودي و بالا رفتن رتبه كيفي شما مي شود.

در ارتباط با كلمات كليدي، گوگل ۴ امكان را براي شما در نظر گرفته است.

Broad: در اين حالت، كاربراني كه عبارات مشابه با كلمات يا عبارات انتخابي شما را مورد جستجو قرار دهند، تبليغ شما را مي بينند.

Broad modify: در اين حالت، كاربراني كه عبارات نزديكتر به كلمات و عبارات انتخاب شما را جستجو كرده اند، تبليغ شما را مي بينند.

Phrase: در اين حالت، كاربراني تبليغ شما را مي بينند كه عبارات طولاني تري كه شما به كلمات كليدي چسبانده ايد را جستجو كنند.

Exact: در اين حالت، صرفا كاربراني تبليغ شما را مي بينند كه دقيقا همان كلمه يا عبارت كوتاه شما را در گوگل مورد جستجو قرار دهند.

با انتخاب هر كدام از اين موارد، فضاي ديده شدن تبليغ شما تغيير مي كند. شايد موارد ۱ تا ۳ در نگاه اول از نظر شما مناسب تر بيايد، اما فراموش نكنيد

هرچه دامنه لغات يا عبارات شما وسيع تر باشد، يعني تبليغات مشابه شما هم بالاتر است. به عبارت ديگر، شما در كنار هزاران و شايد ميليون ها تبليغي قرار مي گيريد كه از اين عبارت استفاده كرده اند. اما در حالت exact، شما مي توانيد با انتخاب كلمات كليدي دقيق، يك بخش خاص را مورد هدف قرار دهيد.

كاهش هزينه تبليغات در گوگل

۳-انتخاب صفحه فرود مناسب

يكي ديگر از گزينه هاي مناسب براي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، نوع استفاده از صفحه فرود كاربر است. يعني صفحه اي كه كاربر بعد از كليك بر روي تبليغ شما به آن وارد مي شود.

بهتر است كه صفحه فرود كاربر، صفحه اصلي شما نباشد. مثلا اگر كاربري عبارت “خريد كفش نايك اصل” را مورد جستجو قرار دهد و به سايت شما وارد شود، بهتر است كه دقيقا به قسمت كفش هاي فروشي برود و نه صفحه اصلي كه حاوي اطلاعات زمان بر است.

۴- تنظيم موقعيت مكاني

با توجه به تحريم ها امكان انتخاب ايران را در اينجا نداريد، و چاره اي جز انتخاب گزينه all priority and countries نداريد. اما در اينجا مي توانيد تعدادي از كشورها را از ليست حذف كنيد تا به اين ترتيب فضاي نمايش تبليغات شما محصورتر شود.

۵- تعيين دستگاه هاي مورد استفاده

يك راه ديگر براي كاهش هزينه تبليغ در گوگل، شناسايي فضايي است كه تبليغ شما در آن نمايش داده مي شود. مثلا اگر به اين نتيجه رسيديد كه تبليغ شما بيشتر در گوشي هاي موبايل ديده مي شود، گزينه تبليغات در كاميپوتر و لپ تاپ را حذف كنيد چرا كه هزينه هاي بالاتري را به شما تحميل مي كنند.

نتيجه گيري

به طور كلي، روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل، بسيار متنوع و كلي تر از مواردي هستند كه در بالا مورد اشاره قرار گرفتند. اما به عنوان يك راهنماي كلي، به توضيح بالا در مورد سياست كاري گوگل هميشه توجه داشته باشيد.

راه كاهش هزينه هاي تبليغات در گوگل، تبعيت از سياست هاي اين موتور جستجو است. استفاده از نظرات كارشناسان خبره و صادق در اين حوزه مي تواند به شما كمك كند.