آرشیو مرداد ماه 1400

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

كسب درآمد از گوگل ادز

۱۲ بازديد

گوگل ادز امكان نسبتا جديدي است كه در چارچوب و فضاي گوگل، امكان دست يافتن به مشتريان هدف (بالقوه ترين مشتريان حوزه كاري) را براي هر فعال بازاري برآورده مي سازد. با اين امكان شما به طور مستقيم به مشتريان حوزه كاري خود دست پيدا مي كنيد.

گوگل ادز و امكان تبليغ هدفمند 

درآمد از گوگل ادز

فروشنده هستيد يا تاجر؟ مغازه دار يا كارمند؟ مترجم يا پزشك؟ فرقي نمي كند كه صاحب چه شغلي هستيد، براي رسيدن به مشتريان نياز به تبليغ داريد. اما چه نوع تبليغات و در كدام فضايي مي تواند بهترين امكان موفقيت را داشته باشد.

هر دسته و حوزه ي كاري، سالانه بخشي از درآمدهاي خود را به امر تبليغات اختصاص مي دهد. گاهي هزينه اين تبليغات ميليوني و حتي ميلياردي است. مشكل اصلي در امر تبليغات اين است كه دقيقا نمي توان برآورد كرد كه چند درصد از تبليغات انجام شده اثربخش بوده است.

در واقع مشخص نيست كه اين تبليغات انجام شده در ميزان فروش شما، تاثيري داشته يا اصلا به دست مشتريان حوزه كاري مورد بحث رسيده است يا نه. با ذكر مثالي مساله را تشريح مي كنيم.

مثال تشريحي

فرض كنيد به تازگي به آموزشگاه رفته ايد و چگونگي نصب كولرهاي گازي را در طي دوره اي فراگرفته ايد. به عنوان يك فعال تازه وارد در اين عرصه، مجبور به تبليغ كار خود، مثلا بواسطه پخش تراكت، نصب آگهي هاي ديواري يا ديگر انواع موارد تبليغي هستيد.

مثلا در محله اي كه مغازه خود را در آن داير كرده ايد اقدام به نصب تراكت به ديوارها و معبرهاي عمومي مي كنيد. اينكه چه تعداد افرادي آگهي شما را مي بينند در اين مرحله چندان اهميتي ندارد، مسئله اصلي اين است كه آيا در محله يا محله هايي كه تراكت و آگهي هاي شما نصب شده، استفاده از كولرهاي گازي مرسوم و معمول هست يا نه.

كسب درآمد از گوگل

موارد متعددي تعيين كننده اين امر است؛ مثلا گراني كولرهاي گازي در مقايسه با كولرهاي آبي اين الزام را بوجود مي آورد كه محله مورد اشاره حتما محله اي باشد كه سطح زندگي سكنه آن از حد متوسط بالاتر باشد تا توان خريد كولرهاي گازي را داشته باشند.

غير از اين، موارد ديگري هم در اينجا مطرح است، مثلا اقليم منطقه مورد بحث يا مرسوم بودن استفاده از كولرهاي گازي يا آبي. در واقع، اين مسئله مطرح است كه بازار هدف شما در اينجا وجود دارد يا نه؟

اما اگر اين امكان وجود داشته باشد كه تبليغ شما دقيقا به مشتري عرضه شود كه قصد نصب كولر گازي داشته باشد چطور؟ يعني هر مورد تبليغ دقيقا به دست مشتري بالقوه برسد. اين دقيقا امكاني است كه گوگل ادز براي صاحبان كسب و كار فراهم مي آورد.

گوگل ادز چيست؟

چنان گوگل به زندگي ما راه پيدا كرده است كه مي توان همين حالا هم آن را به عنوان يكي از پديده هاي برجسته و يك انقلاب، همپاي حتي خود كشف اينترنت تعبير كرد.

كمتر كسي است كه در طول روز حداقل يكبار، چيزي را در گوگل جستجو نكند، از جستجوي خواص داروهاي گياهي خانم هاي خانه دار گرفته تا دانلود فيلم، موزيك و هزاران هزار چيز ديگر.

اين دنياي مجازي بزرگ چون بازار مكاره اي است كه از شير مرغ تا جان آدميزاد را مي توان در آن پيدا كرد. مشخص است كه اين فضا، بهترين نقطه براي خريد و فروش است و اين كاري است كه گوگل ادز انجام مي دهد، امكاني براي تبليغ كسب و كارها.

البته اين امكان همانطور كه در ادامه هم توضيح خواهيم داد به شكلي برجسته و متمايز قابل تعقيب كردن است.

انواع گوگل ادز

به طور كلي ما دو نوع گوگل ادز داريم، شبكه نمايش گوگل و شبكه جستجوي گوگل.

موردي كه در ايران كاربرد دارد، همان شبكه جستجوي گوگل است، كه البته صرفا به خاطر زبان فارسي و ساختار نوشتاري آن اين امكان فراهم است؛ و اگر اين شرايط نبود گوگل اين امكان را نيز براي فضاي ايران قرار نمي داد.

احتمالا در موقع جستجوهاي اينترنتي خود با اين نمونه هاي تبليغاتي گوگل مواجه شده ايد. براي امتحان، همين حالا عبارت عنوان اين مطلب، يعني “كسب درآمد از گوگل ادز” را در گوگل مورد جستجو قرار دهيد.

مي بينيد كه در بين مواردي كه اينترنت بالا آورده، گزينه هاي اول تا سوم داراي پيشوند “ad” هستند، يعني موارد تبليغاتي. درواقع اين سه مورد به طور مستقيم با توجه به مطلبي كه شما مورد جستجو قرار داده ايد، چيزي را تبليغ مي كنند. اين همان گوگل ادز است.

مزيت هاي تبليغ در گوگل ادز

وقتي كه مثلا فردي در گوگل عبارت” نصب كولرهاي گازي” را مورد جستجو قرار مي دهد، به احتمال قريب به يقين، قصد نصب كولر گازي دارد.

به اين ترتيب وقتي تبليغي با اين عنوان را شما به عنوان صاحب يك كسب و كار در گوگل قرار مي دهيد، قطعا صرفا افرادي تبليغ شما را خواهند ديد كه به دنبال همان مورد تبليغي هستند.

ديگر نكته بسيار مثبتي كه در ارتباط با گوگل ادز وجود دارد اين است كه پرداخت هزينه تبليغات گوگل براي صاحب تبليغ به ازاي هر مورد كليك است. يعني اينكه وقتي كاربري در جستجوي خود، تبليغ شما را مي بيند و به آن ورود مي كند ،هزينه اي از حساب شما پرداخت مي شود.

به اين ترتيب، هر تبليغ شما صرفا پس از رسيدن به دست مشتري هدف، براي شما هزينه دارد. چه چيزي بهتر از اين را براي يك آگهي تبليغاتي مي توان متصور شد؟

نتيجه گيري

به طور كلي، گوگل ادز يك امكان ويژه براي آگهي است و اصلا قابل مقايسه با ديگر امكانات تبليغاتي نيست. با اين حال، تحريم فضاي اينترنتي ايران، تا حدودي امكان استفاده كامل از اين قابليت را به ما نمي دهد، كه البته به معناي از دست رفتن تمام قابليت هاي آن نيست و همچنان مي توان از اين فضا براي تبليغات بهره برد.

 

 

 

مزاياي تبليغ در گوگل نسبت به روش هاي تبليغاتي ديگر چيست؟

۷ بازديد

بسيار در مورد مزاياي تبليغ در گوگل گفته مي شود، اينكه به عنوان روش تبليغاتي مدرن در دنياي جديد مجازي، نمي توان از آن چشم پوشيد. بسياري از افراد و صاحبان كسب و كار در موقع شنيدن اين مزيت ها، اغلب به ديده ترديد به آنها نگاه مي كنند و آن ها را صرفا تبليغاتي اغراق شده مي دانند و البته بسياري هم از مزاياي تبليغ در گوگل تقريبا هيچ چيز نمي دانند.

واقعيت ان است كه تبليغ در فضاي گوگل، مزايايي را داراست كه مي توان با اطمينان ادعا كرد كه تقريبا هيچ نوع تبليغاتي، توان برابري با آن را ندارد.

اما مزاياي تبليغ در گوگل كدامند و در مقايسه با ديگر روش هاي تبليغاتي چه تفاوت هايي را شامل مي شوند؟ چطور مي توان مطمئن شد كه تبليغات در اين فضا، توانسته است به اهداف خود برسد؟ تمام اين موارد، مزايا و مسير رسيدن به اين امتيازات، مشخص است.

تبليغ در گوگل

بدون هيچ ترديدي، گوگل را مي توان بازاري به وسعت يك دنيا و كوچكي يك محله دانست. يعني اينكه شما چه قصد تبليغ در عرصه جهاني داشته باشيد و چه قصد تبليغ در محله ي كوچك سكونتتان، گوگل دست شما را پس نمي زند.

تبليغات براي هر كسب و كاري، يك امر اساسي و لازم است. تا زماني كه شما امكان نمايش و تبليغ محصول خود را نداشته باشيد امكان دسترسي به مشتريان را هم نداريد.

اما اگر از تمام مديران بازاريابي شركت هاي ايراني هم بپرسيد دقيقا نمي دانند كه ميزان هزينه اي كه صرف تبليغ محصول شركت كرده اند تا چه اندازه بازده داشته و تا چه اندازه در فروش شركت تاثير داشته، قطعا پاسخي مشخص براي ارائه نخواهند داشت.

اما در فضاي تبليغاتي گوگل، امكان رديابي دقيق تبليغات ارائه شده، و اعتبارسنجي آن فراهم است. واقعا در كدام روش تبليغاتي مي توان چنين چيزي را ديد. در ادامه به مزاياي تبليغ در گوگل و راه تحقق آن ها اشاره خواهيم داشت.

مزاياي گوگل ادز

هدفمند بودن

بزرگ ترين مزيت تبليغ در گوگل در مقايسه با ديگر انواع تبليغات، هدفمند بودن اين تبليغات است. بروشورها، تبليغات تلويزيوني، و ديگر انواع تبليغات يك عيب بزرگ دارند. جامعه دريافت كننده اي كه اين نوع تبليغات براي آنها نمايش داده مي شود، ممكن است جامعه هدف نباشند. يعني چه؟

تصور كنيد شركت توليدكننده و فروشنده ظروف مسي هستيد و قصد تبليغ محصول خود را داريد. اگر رسانه هاي جمعي چون روزنامه يا تلويزيون را براي تبليغ انتخاب كنيد، فارغ از هزينه اي كه براي اين كار در نظر مي گيريد، تبليغ شما براي دسته اي از افراد نمايش داده مي شود كه ممكن است به هيچ وجه قصد خريد ظروف مسي را نداشته باشند.

اما در گوگل وضعيت فرق مي كند. كسي كه عبارت ” خريد ظروف مسي” را در گوگل مورد جستجو قرار مي دهد، دقيقا به دنبال همين كالاست و اينكه تبليغ شما را مي بيند و به سايت شما وارد مي شود، يعني شما دقيقا به مشتري متصل مي شويد كه قصد خريد دارد.

در فضاي تبليغاتي گوگل، حتي اين امكان براي شما فراهم است كه مشتريان خود را در دسته ويژگي هاي بسيار جزئي تر هدف گذاري كنيد. مثلا سن و جنسيت، علائق، موقعيت جغرافيايي و موارد ديگري كه براي شما اهميت دارد را مي توانيد در كمپين خود وارد كنيد.

مديريت هزينه

ديگر مزيت تبليغ در گوگل كه آن را در ميان تمام ديگر انواع تبليغات، متمايز مي سازد، امكان مديريت هزينه تبليغات در گوگل است. در فضاي تبليغاتي گوگل، پرداختي شما به ازاي هر كليكي است كه بر روي تبليغ شما صورت مي گيرد.

يعني اينكه اگر كاربري تبليغ شما را در فضاي گوگل ببيند و به سايت شما وارد شود، آنگاه شما پرداختي خواهيد داشت. يكي از معايبي كه در ارتباط با تبليغات در گوگل مطرح مي شود قيمت بالاي تبليغ در اين فضاست.

بايد اذعان كنيم كه با توجه به نوسان ارز اين ادعا درست است، اما نوع اختصاص اين هزينه، يعني پرداخت به ازاي هر كليك و همينطور امكان تعيين بودجه تبليغ، دو مزيت تبليغ در گوگل است كه آن را به گزينه اي برتر در بين تمام انواع تبليغات تبديل مي سازد.

امكان سنجش

يكي از مزاياي تبليغ در گوگل كه عملا آن را به يك سنجش گر براي شما تبديل مي كند و قطعا در هيچكدام از ديگر انواع روش هاي تبليغاتي نمونه اش ديده نمي شود امكان نظارت بر روند تبليغ است. شما در گوگل ادز، دقيقا مي توانيد تعداد افراد ورودي به سايت بواسطه تبليغ در فضاي گوگل، كنش ها در فضاي سايت و در نتيجه ميزان موفقيت كمپين گوگل ادز خود را بسنجيد.

اين امكان به شما فرصت مي دهد كه با توجه به نتيجه اي كه تا به آن لحظه براي كمپين شما حاصل شده، فعاليت تبليغاتي خود را قطع كنيد، تغيير يا آن را ادامه دهيد.

مزيت هاي تبليغ در گوگل

زوده بازده بودن تبليغ در گوگل

در بيشتر روش هاي تبليغاتي، مدت زمان ارائه تبليغات، رسيدن آن به مشتري هدف و تبديل اين مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل، فرآيندي زمان بر است. اما تبليغ در گوگل، خيلي زود نتيجه خود را نشان مي دهد. دليل آن هم مشخص است، وقتي مشترياني به سايت شما وارد شوند كه دقيقا همان كالاي مورد عرضه شما را طلب مي كنند، خيلي زود بازده تبليغ در گوگل خودش را نشان مي دهد.

نتيجه گيري

بدون هيچ اغراقي، بايد بگوئيم كه مزاياي تبليغ در گوگل در مقايسه با ديگر انواع روش هاي تبليغاتي، آن را به گزينه اي غير قابل مقايسه با اين روش ها تبديل مي سازد.

صاحب هر كسب و كاري كه باشيد (البته كسب و كارهايي كه امكان جستجو در گوگل براي آنها وجود دارد) نمي توانيد نسبت به اين فضاي جديد تبليغاتي بي تفاوت باشيد.

حالا كه مزاياي تبليغ در گوگل را متوجه شديد اگر قصد تبليغ در اين فضا را داريد حتما بايد اصول آن را فرا بگيريد. اگر زمان كافي براي مطالعه داريد، مي توانيد پس از كسب اطلاعات لازم، خودتان هم در اين فضا تبليغات خود را به نمايش بگذاريد. اگر زمان و وقت كافي نداريد، حتما به سراغ شركت هايي برويد كه با اين فضا و نوع مكانيزم تبليغ در گوگل، آشنايي لازم را دارند

طراحي وب سايت هاي وردپرس

۸ بازديد

يكي از مهمترين دلايل داشتن وب سايت براي تجارت شما افزايش اعتبار سازمان و كسب و كار شماست و باعث ايجاد ضريب اعتماد مشتري مي شود .

دسترسي ۲۴ ساعته مخاطبان شما به كسب كارتانيك وب سايت براي يك شركت مانند كارت ويزيت ديجيتال عمل مي كند، كاربران مي توانند بارها و بارها به آن براي دريافت مواردي مانند اطلاعات تماس، خدمات ارائه شده، خريد محصول و غيره مراجعه كنند.

داشتن يك سايت حرفه اي طراحي شده، با كاربرد آسان مي تواند به افزايش فروش آنلاين شما كمك كند . با حضور آنلاين از طرق وب سايت ميتوانيد به مصرف كنندگان بيشتري دسترسي داشته باشيد .

داشتن وب سايت شركتي باعث مي شود شما نسبت به ساير رقبايتان كه فقط پروفايل شبكه هاي اجتماعي دارند حرفه اي تر به نظر برسيد شما براي رقابت دردنياي ديجيتالي كه به طور افزاينده اي روبه افزايش است نياز به آنلاين شدن كسب و كار خود داريد كه با داشتن يك وب سايت مي توانيد تجارت خود را براي همه قابل دسترس كنيد .

طراحي سايت فروشگاهي با وردپرس

وب سايت هاي فروشگاهي به مصرف كنندگان اين امكان را ميدهند تا با مراجعه مستقيم به وب سايت فروشندگان كالاي مورد علاقه و نياز خود را پيدا كنند مشخصات و ويژگي هاي كالا، قيمت و مشخصات را با يكديگر مقايسه كنند و در نهايت خريد خود را انجام دهند .

خصوصياتي كه يك وب سايت فروشگاهي بايد داشته باشد :

  1. وب سايت كاربرپسند با دسترسي آسان
  2. امكان مقايسه محصولات به صورت پيشرفته
  3. امكان درج نظر و مشاهده نظرات كاربران
  4. سهولت استفاده از وب سايت براي دستيابي سريعتر به محصول
  5. سرعت مناسب لود شدن وب سايت
  6. يكي ديگر از عمده ويژگي هاي وب سايت فروشگاهي بهينه سازي سايت براي تلفن همراه است .
  7. امكان نمايش عكس يا فيلم با وضوح بالا با امكان بزرگنمايي جهت مشاهده جزييات تصاوير

طراحي سايت با وردپرس

وردپرس يك سيستم مديريت محتوا آماده (cms) نوشته شده باphp و از پايگاه داده MySQL استفاده مي كند. كه در سال ۲۰۰۳ به عنوان يك پلت فرم وبلاگ نويسي شروع به كار كرد اما به سرعت تبديل به محبوب ترين سيستم مديريت محتواي جهان شد كه مي توان هر وب سايتي را از جمله وب سايت خبري، وب سايت فروشگاهي، سايت هاي شركتي و ديگر وب سايت ها را با آن ايجاد كرد .
وردپرس ابزاري بسيار محبوب است كه در آخرين سرشماري تقريبا بيش از ۸۰ ميليون سايت از آن استفاده مي كنند وردپرس براي نصب، استقرار و ارتقا رايگان و براي همه قابل دسترس مي باشد بيش از پانصد شركت و كمپاني معروف و سايت هاي خبري و افراد مشهور از طراحي سايت با وردپرس استفاده مي كنند.

ويژگي هاي استفاده از وردپرس

هنگام استفاده از سايت هاي وردپرس هرگز نگران بهينه سازي سايت خود در گوگل نباشيد زيرا ميتوان با استفاده از افزونه هاي وردپرس به راحتي رتبه ي وب سايت خود را در موتورهاي جست و جو افزايش دهيد،

سرعت بارگذاري مناسب وب سايت، سازگار با موبايل، استفاده آسان بدون تنظيمات پيچيده، مدت زمان تحويل سايت هاي وردپرسي بسيار كمتر از سايت هاي كد نويسي شده مي باشد و از لحاظ هزينه مقرون به صرفه تر است .