منظوراز گوگل پارتنر چيست؟
گوگل نيازي به معرفي ندارد، محبوب ترين موتور جستجو در سرتاسر دنيا . فضاي كسب و كار فراهم شده در گوگل، فضايي با اندازه بي نهايت است. اما فضاي گوگل محدود به فضاي طبيعي و محتوايي آن نيست و گوگل ادز و امكان تبليغ پولي در اين فضا چند سالي است كه به شدت رونق گرفته است.
ميزان تبديل (فروش محصول يا خدمات) در گوگل ادز تا ۵۰% بالاتر از ميزان تبديل فضاي ارگانيك آن است. پس طبيعي است كه رفته رفته، گوگل ادز به عنوان يك فضاي ويژه، مورد توجه قرار بگيرد.
شركت هاي بسياري هستند كه به دنبال استفاده از فضاي گوگل ادز براي نتيجه گيري سريع از فضاي گوگل و بالا بردن نرخ تبديل خود هستند.
مشخص است كه گوگل به عنوان يك نهاد تجاري، به دنبال بالا بردن سود خود باشد و در اين ميان شركت هايي كه گوگل را در رسيدن به سود بيشتر كمك كنند، از جانب گوگل مورد توجه قرار خواهند گرفت. پارتنر گوگل يا پارتنر ويژه گوگل هم يكي از اين تائيديه هاست كه از جانب گوگل به شركت هاي موفق در زمينه گوگل ادز داده مي شود.
به طور ساده، پارتنر يا شريك برتر گوگل عبارت است از هر شخص يا نهاد فعال در حوزه گوگل ادز، كه قادر به ارائه خدمات تبليغاتي ديجيتال، مطابق با شرايط گوگل ادز باشد و در اين زمينه توانسته باشد، موفق عمل كند.
پارتنرهاي گوگل، نشاني را دريافت مي كنند كه مشخص مي كند آنها پارتنر گوگل يا پارتنر برتر گوگل هستند. بسياري از شركت ها و تجارت ها مي توانند به پارتنر گوگل تبديل شوند، اما فقط ۳% پارتنرهاي گوگل به عنوان پارتنرهاي برتر مي رسند.
مزايا
وقتي شما به عنوان پارتنر گوگل تائيد مي شويد، يك نشانه يا Badge دريافت مي كنيد، علامت و نشانه اي كه براي كاربران مشخص مي كند كه شما از سوي گوگل تائيد شده ايد.
تخصص:
مشخص است كه صرف داشتن اين نشان، به معناي تخصص يك سايت است. وقتي شركتي فعال در حوزه گوگل ادز، از سوي گوگل تائيد شود، به صورت مستقيم به مشتريان و كاربران مجازي اين پيام منتقل مي شود كه شركت يا نهاد مورد نظر از تخصص لازم در اين حوزه برخوردار است.
شركت در دوره هاي آموزشي:
ديگر مزيت تبديل شدن به پارتنر گوگل، امكان شركت در دوره هاي مخصوص آموزشي گوگل و دريافت گواهينامه هاي مربوطه است. اين گواهينامه ها نيز در نشان يا Badge قابل نمايش دادن است. مشخص است كه شركت در اين دوره ها عملا باعث ارتقا تخصص كاركنان يك نهاد و موسسه مي شود.
كانال ارتباطي مخصوص:
مزيت ويژه پارتنر گوگل بودن آن است كه شما يك كانال ارتباطي مستقيم با گوگل پيدا مي كنيد. لازم به توضيح نيست كه اين امتياز تا چه حد مي تواند به يك نهاد فعال در اين حوزه كمك كند.
وقتي كه موسسه اي فعال در حوزه گوگل ادز، از كانال ارتباطي مستقيمي با گوگل برخوردار باشد به راحتي مي تواند مشكلاتي كه براي مشتريانش در ارتباط با گوگل ادز بوجود آمده را رفع كند. اين امر پشتيباني خدمات را براي يك موسسه به نقطه ي اعلاي خود مي رساند.
چگونه پارتنر يا شريك برتر گوگل شويم؟
مشخص است كه تبديل شدن به پارتنر گوگل به آساني حاصل نمي شود و براي رسيدن به اين نقطه پيش نيازهايي در واقع بايد برآورده شود.
عملكرد:
در وهله اول، شركت شما بايد سابقه حداقل ۱۲ ماهه در استفاده از گوگل ادز را داشته باشد و در طول اين مدت به صورتي فعال در اين حوزه مشغول بوده باشد.
ميزان هزينه كرد تبليغات:
به عنوان يك نهاد فعال در حوزه گوگل ادز، شما بايد هر ۹۰ روز، ده هزار دلار هزينه تبليغاتي و در واقع سود را به گوگل رسانده باشيد.
لازم به گفتن هم نيست كه به عنوان يك شركت فعال در حوزه گوگل ادز، فعاليت هاي شما بايد با حساب كاربري شركت شما انجام شود و نه حساب مشتري. در واقع سابقه فعاليت ها و پول هاي جابه جا شده بايد به حساب شركت شما باشد و نه مشتريانتان.
مراحل:
- به وب سايت Google partners وارد شويد، گزينه”join now” در قسمت”join google partners” را كليك كنيد.
- وارد حساب كاربري گوگل ادز خودتان شويد.
- بعد از پذيرش terms of service، حساب مدير گوگل ادز كه توسط موسسه شما مورد استفاده است را انتخاب كنيد.
- نام موسسه، وب سايت نشان دار و موقعيت جغرافيايي را در نقاط مشخص وارد كنيد و بعد گزينه ذخيره را كليك كنيد.
- حالا تمام موارد مربوط به پارتنر گوگل براي حساب گوگل ادز شما در دسترس است و مي توانيد تائيديه هاي مختلف گوگل در اكادمي گوگل را تكميل كنيد.
منبع: خدمات تبليغ در گوگل