آرشیو آبان ماه 1400

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

چگونه كسب و كار خود را در گوگل ثبت كنيم؟

۹ بازديد

ورود به فضاي گوگل

توجه داشته باشيد كه برخي مراحل ثبت كسب و كار در گوگل، بنابر نوع انتخاب هاي شما در هر مرحله و نوع تجارتي كه شما در آن فعاليت داريد ممكن است متفاوت باشد.

۱. وارد سايت Google my business شويد. بعد از آن به حساب كاربري تجاري خود وارد شويد. اگر حساب كاربري نداريد، ابتدا با ورود به بخش ثبت نام گوگل، يك حساب كاربري براي خود درست كنيد.

۲. در صفحه اول my business گزينه manage now را كليك و در صفحه بعد، نام تجاري خود را در قسمت جستجو وارد كنيد. در صفحه زيرين كه زير گزينه جستجو باز مي شود، گزينه create account را انتخاب كنيد.

مراحل ثبت كسب و كار در گوگل

نكته: اگر نام كسب و كار شما و آدرس شما در گزينه زيرين نشان داده شود، معنايش آن است كه ثبت كسب و كار در گوگل براي شما انجام شده و تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد ادعاي مالكيت بر آن است.

۳. در صفحه بعد، نام تجارت خود و طبقه كاري (مثلا رستوران، خرده فروشي، آرايشگاه و غيره) مربوطه را مشخص كنيد. بعد گزينه next را بزنيد. طبقه بندي هاي جزئي تر را در مراحل بعدتر ثبت كسب و كار نيز مي توانيد اضافه كنيد.

۴. در مرحله بعدي بايد تصميم بگيريد كه آيا تجارت شما روي نقشه گوگل ديده شود يا نه. به عنوان مثال اگر رستوراني داريد يا تجارت عمومي ديگري داريد كه بر روي عموم باز است بهتر است آن را به نقشه گوگل اضافه كنيد تا به اين ترتيب در جستجو ها بالا بيايد.

اما اگر كارگاهي خصوصي در خانه يا جاي ديگري داريد، شايد بهتر باشد كه آن را روي نقشه گوگل، نشان ندهيد. در هر حال، گزينه بله يا خير را انتخاب كنيد و بعد next را بزنيد.

مزاياي ثبت كسب و كار در گوگل

۵. در صورتي كه تصميم به نمايش تجارت خود روي نقشه گوگل داشته باشيد بعد از انتخاب گزينه بله، صفحه اي باز مي شود و از شما مي خواهد كه آدرس فعاليت تجاري خود را وارد كنيد. اگر گزينه خير را انتخاب كنيد، از شما خواسته خواهد شد كه حوزه كاري خود را مشخص كنيد. اطلاعات مربوطه را وارد و بعد گزينه بعدي را كليك كنيد.

۶. شماره تلفن و وب سايت مربوط به كارتان را وارد و بعد گزينه next را بزنيد.

۷. در صفحه بعد، مشخص كنيد كه گوگل، به روز رساني ها و پيشنهادات مربوط به حوزه كاري شما را برايتان ارسال كند يا نه و بعد گزينه next را بزنيد.

۸. اگر تصميم شما بر آن باشد كه آدرس تجارت خود را وارد نكنيد، پس بايد آدرس پستي مربوط به خود را وارد كنيد تا اصالت تجارت شما احراز شود. اين آدرس خصوصي خواهد بود. بعد از وارد كردن آدرس، گزينه next را بزنيد.

۹. گزينه drop-down را كليك كنيد و روش مناسب را براي احراز هويت تجارت خود انتخاب كنيد. بنابر نوع تجارت و كسب و كار شما، روش هاي احراز هويت تجاري مختلفي در دسترس خواهد بود. براي ثبت كسب و كار در گوگل اين احراز هويت لازم است.

تلفن: گوگل به صورت تلفني كد احراز هويت را به شما اطلاع مي دهد. اين امكان صرفا براي برخي تجارت هاي خاص در دسترس مي باشد.

ايميل: گوگل به واسطه ايميل، كد احراز را براي شما مي فرستد.

شناسايي گروهي: اگر تجارت شما، زنجيره اي است، مثلا رستوران زنجيره اي، بايد فرمي اضافي را ارسال كنيد تا تمام آن ها به صورت يك جا احراز هويت شوند. براي اين كار بعد از كليك گزينهGet verified، گزينه chain را كليك كنيد و تمام اطلاعات خودتان را وارد كنيد. يك هفته طول مي كشد تا گوگل پيام شما را مورد پردازش قرار دهد.

چگونگي ثبت كسب و كار در گوگل

لحظه اي: اگر حساب سرچ كنسول داشته باشيد و وب سايت شما بواسطه سرچ كنسول، احراز هويت شده باشد، به صورت آني مي توانيد حساب خودتان را احراز هويت كنيد. البته همه طبقات كاري از اين امتياز و امكان برخوردار نيستند.

۱۰. بعد از اين مرحله، برخي مشخصات ويژه را نيز بايد تكميل كنيد تا صفحه كسب و كار شما ايجاد شود. مي توانيد ساعات كاري خود، ارسال پيام، شرحي براي تجارت خود، اضافه كردن تصاوير و برخي موارد ديگر را در اين مرحله انجام دهيد.

۱۱. بعد از وارد كردن تمام اطلاعات ضروري، به صفحه ايجاد شده خودتان هدايت مي شويد. در آن جا مي توانيد هرگونه اطلاعات و موارد لازم ديگر، مثل نشان تجاري و يا شركت هاي همكار و برخي اطلاعات لازم ديگر را اضافه كنيد.

مراحل فوق، فرآيند ثبت را از ابتدا تا به انتها شامل مي شد، اما فراموش نكنيد كه صرف ثبت كسب و كار در گوگل، به معناي ديده شدن شما از سوي كاربران نيست.

منبع: تبليغات google

 

چگونه مي توان پارتنر يا شريك برتر گوگل شد؟

۱۲ بازديد

منظوراز گوگل پارتنر چيست؟

گوگل نيازي به معرفي ندارد، محبوب ترين موتور جستجو در سرتاسر دنيا . فضاي كسب و كار فراهم شده در گوگل، فضايي با اندازه بي نهايت است. اما فضاي گوگل محدود به فضاي طبيعي و محتوايي آن نيست و گوگل ادز و امكان تبليغ پولي در اين فضا چند سالي است كه به شدت رونق گرفته است.

ميزان تبديل (فروش محصول يا خدمات) در گوگل ادز تا ۵۰% بالاتر از ميزان تبديل فضاي ارگانيك آن است. پس طبيعي است كه رفته رفته، گوگل ادز به عنوان يك فضاي ويژه، مورد توجه قرار بگيرد.

شركت هاي بسياري هستند كه به دنبال استفاده از فضاي گوگل ادز براي نتيجه گيري سريع از فضاي گوگل و بالا بردن نرخ تبديل خود هستند.

مشخص است كه گوگل به عنوان يك نهاد تجاري، به دنبال بالا بردن سود خود باشد و در اين ميان شركت هايي كه گوگل را در رسيدن به سود بيشتر كمك كنند، از جانب گوگل مورد توجه قرار خواهند گرفت. پارتنر گوگل يا پارتنر ويژه گوگل هم يكي از اين تائيديه هاست كه از جانب گوگل به شركت هاي موفق در زمينه گوگل ادز داده مي شود.

به طور ساده، پارتنر يا شريك برتر گوگل عبارت است از هر شخص يا نهاد فعال در حوزه گوگل ادز، كه قادر به ارائه خدمات تبليغاتي ديجيتال، مطابق با شرايط گوگل ادز باشد و در اين زمينه توانسته باشد، موفق عمل كند.

پارتنرهاي گوگل، نشاني را دريافت مي كنند كه مشخص مي كند آنها پارتنر گوگل يا پارتنر برتر گوگل هستند. بسياري از شركت ها و تجارت ها مي توانند به پارتنر گوگل تبديل شوند، اما فقط ۳% پارتنرهاي گوگل به عنوان پارتنرهاي برتر مي رسند.

پارتنر يا شريك برتر گوگل

مزايا

وقتي شما به عنوان پارتنر گوگل تائيد مي شويد، يك نشانه يا Badge دريافت مي كنيد، علامت و نشانه اي كه براي كاربران مشخص مي كند كه شما از سوي گوگل تائيد شده ايد.

تخصص:

مشخص است كه صرف داشتن اين نشان، به معناي تخصص يك سايت است. وقتي شركتي فعال در حوزه گوگل ادز، از سوي گوگل تائيد شود، به صورت مستقيم به مشتريان و كاربران مجازي اين پيام منتقل مي شود كه شركت يا نهاد مورد نظر از تخصص لازم در اين حوزه برخوردار است.

شركت در دوره هاي آموزشي:

ديگر مزيت تبديل شدن به پارتنر گوگل، امكان شركت در دوره هاي مخصوص آموزشي گوگل و دريافت گواهينامه هاي مربوطه است. اين گواهينامه ها نيز در نشان يا Badge قابل نمايش دادن است. مشخص است كه شركت در اين دوره ها عملا باعث ارتقا تخصص كاركنان يك نهاد و موسسه مي شود.

مزاياي شريك برتر گوگل

كانال ارتباطي مخصوص:

مزيت ويژه پارتنر گوگل بودن آن است كه شما يك كانال ارتباطي مستقيم با گوگل پيدا مي كنيد. لازم به توضيح نيست كه اين امتياز تا چه حد مي تواند به يك نهاد فعال در اين حوزه كمك كند.

وقتي كه موسسه اي فعال در حوزه گوگل ادز، از كانال ارتباطي مستقيمي با گوگل برخوردار باشد به راحتي مي تواند مشكلاتي كه براي مشتريانش در ارتباط با گوگل ادز بوجود آمده را رفع كند. اين امر پشتيباني خدمات را براي يك موسسه به نقطه ي اعلاي خود مي رساند.

چگونه پارتنر يا شريك برتر گوگل شويم؟

مشخص است كه تبديل شدن به پارتنر گوگل به آساني حاصل نمي شود و براي رسيدن به اين نقطه پيش نيازهايي در واقع بايد برآورده شود.

عملكرد:

در وهله اول، شركت شما بايد سابقه حداقل ۱۲ ماهه در استفاده از گوگل ادز را داشته باشد و در طول اين مدت به صورتي فعال در اين حوزه مشغول بوده باشد.

چگونه شريك برتر گوگل شويم

ميزان هزينه كرد تبليغات:

به عنوان يك نهاد فعال در حوزه گوگل ادز، شما بايد هر ۹۰ روز، ده هزار دلار هزينه تبليغاتي و در واقع سود را به گوگل رسانده باشيد.
لازم به گفتن هم نيست كه به عنوان يك شركت فعال در حوزه گوگل ادز، فعاليت هاي شما بايد با حساب كاربري شركت شما انجام شود و نه حساب مشتري. در واقع سابقه فعاليت ها و پول هاي جابه جا شده بايد به حساب شركت شما باشد و نه مشتريانتان.

مراحل:

  • به وب سايت Google partners وارد شويد، گزينه”join now” در قسمت”join google partners” را كليك كنيد.
  • وارد حساب كاربري گوگل ادز خودتان شويد.
  • بعد از پذيرش terms of service، حساب مدير گوگل ادز كه توسط موسسه شما مورد استفاده است را انتخاب كنيد.
  • نام موسسه، وب سايت نشان دار و موقعيت جغرافيايي را در نقاط مشخص وارد كنيد و بعد گزينه ذخيره را كليك كنيد.
  • حالا تمام موارد مربوط به پارتنر گوگل براي حساب گوگل ادز شما در دسترس است و مي توانيد تائيديه هاي مختلف گوگل در اكادمي گوگل را تكميل كنيد.

منبع: خدمات تبليغ در گوگل

چگونه در گوگل رايگان تبليغ كنيم؟

۱۳ بازديد

بالا بردن رتبه در جستجوي ارگانيك

اولين روش براي تبليغات رايگان در گوگل، به دست آوردن رتبه بالا در نتايج جستجوي ارگانيك (طبيعي) است. رتبه اي كه به واسطه استفاده صحيح از كلمات كليدي و سئوي مناسب به دست مي آيد.

در هر جستجويي در فضاي گوگل، دسته اي از مطالب پولي و رايگان به كاربر نشان داده مي شود. نتايج جستجو بنابر نوع جستجوي انجام شده، موقعيت جغرافيايي كاربر، دستگاه مورد استفاده (موبايل يا لپ تاپ) و نوع نتايج متفاوت است. اما به طور كلي نوع نمايش جستجوها در گوگل به اين ترتيب است:

  • تبليغات پولي در بالاي صفحه.
  • مطالبي كه به طور مستقيم به پاسخ جستجو مربوط مي شود.
  • مطالب مرتبط با كلمات كليدي مورد جستجو.
  • و در نهايت، ديگر نتايج ارگانيك مرتبط.

تبليغ رايگان در گوگل ادز

به اين ترتيب غير از مورد اول صفحات جستجو، بقيه موارد جزو دسته تبليغات رايگان در گوگل محسوب مي شوند. اما مشكل اين است كه در بيشتر موارد كاربران صرفا موارد اول يا در نهايت دوم و سوم جستجو را نگاه مي كنند. تحقيقات مختلف نشان داده كه عمده كاربران ورودي مربوط است به ۵ مورد اول جستجو.

پس براي استفاده تبليغاتي رايگان از فضاي گوگل، شما بايد اين نقاط و در واقع سكوهاي اول تا پنجم را به دست آوريد. شايد رسيدن به اين رتبه زمان بر و سخت باشد اما كاملا عملي مي باشد. براي بهره مندي سايت شما از اين فضا و رسيدن به رتبه هاي مورد اشاره بايد حتما به سه مورد توجه داشته باشيد.

سئو فني، يعني زيرساخت هاي فني وب سايت شما بايد به گونه اي باشد كه گوگل بتواند بدون هيچ مشكلي به محتواي وب سايت شما دسترسي داشته باشد. وقتي سايت شما هيچ مشكل ساختاري و تاخيري در بارگذاري مطالب نداشته باشد و كاربر در ورود به صفحات مختلف مشكلي نداشته باشد، آنگاه يك سايت اصطلاحا Seo friendly داريد.

 سئو داخلي:

براي ارتقا سئو داخلي بايد ابتدا كلمات مناسب خود را بيابيد و تا حد امكان بتوانيد عباراتي كه در فضاي گوگل مورد جستجو قرار مي گيرد را شناسايي كنيد. بعد از يافتن اين كلمات كليدي بايد محتوايي توليد كنيد كه حاوي اين كلمات كليدي باشد.

توجه داشته باشيد كه براي رسيدن به يك سئو داخلي مناسب، بايد محتواي شما براي كاربران مفيد باشد، نه اينكه صرفا محتوا حاوي كلمات كليدي باشد.

نحوه انجام تبليغات رايگان در گوگل

سئو خارجي:

مشخص است كه مراحل ۱ و ۲ را وب سايت هاي ديگر هم ممكن است دنبال كنند، ولي براي پس زدن سايت هاي رقيب بايد سئو خارجي موفقي داشته باشيد. براي اين هدف بايد كيفيت محتواي شما از بقيه بالاتر باشد. بارگذاري سايت شما سريع تر باشد، كاربران موبايلي در كار با سايت شما مشكل نداشته باشند و سايت شما به طور طبيعي از وب سايت هاي ديگر لينك گيري داشته باشد.

پس اولين گام براي برخورداري از تبليغ رايگان در گوگل، ارتقا وضعيت سايت در جستجوهاست، كه هرچند فرآيندي زمان بر است اما كاملا كاربردي مي باشد. علاوه بر اين، نتايج حاصل از سئو هم ماندگاري مناسبي دارد. يك مطلب محتوايي مناسب در يك سايت مي تواند تا ماه ها و در مواردي سال ها، كاربران را به سمت سايت شما هدايت كند.

ثبت كسب و كار به واسطه گوگل مپ

در تمام دنيا، ثبت نام كسب و كار در فضاي گوگل يكي از متداول ترين و مناسب ترين ابزارهاي تبليغاتي رايگان گوگل است. اما در ايران به واسطه تحريم ها، امكان ثبت كسب و كار از طريق روال معمول وجود ندارد. به همين دليل استفاده از گوگل مپ براي ثبت كسب و كار پيشنهاد مي شود.

با ثبت در نقشه گوگل، فرصت نمايش رايگان كسب و كار شما بالا مي رود. بنابر آمار اخذ شده، نتايج گوگل مپ بين ۲۸ تا ۳۲ درصد كليك هاي جستجوي محلي را به خود اختصاص مي دهند.

تبليغات رايگان گوگل ادز

فراموش نكنيد مشتريان براساس شهرت از يك مكان خريد مي كنند. امكان قراردهي نظر از سوي كاربران در گوگل مپ زمينه ساز اين شهرت مي تواند باشد. علاوه براين مشتريان در گوگل مپ خيلي راحت مي توانند وارد وب سايت شوند، مسيرهاي رسيدن به فروشگاه، رستوران يا كافي شاپ را پيدا كنند يا اينكه خيلي راحت با فروشگاه، رستوران و غيره تماس برقرار كنند.

مواردي كه يك برند را در جستجوهاي گوگل مپ بالا مي آورد ارتباط (قرابت) تبليغاتي، فاصله از محلي كه كاربر در آن جستجو را انجام مي دهد و شهرت آن فروشگاه است.

قرابت تبليغاتي (Relevance)

براي اينكه ثبت كسب و كار شما در گوگل مپ نمايش داده شود بايد سعي كنيد در شرح خود، طبقه بندي حوزه كاري و برخي خدمات ويژه خود را نيز مشخص كنيد.

آدرس دقيق: با مشخص كردن موقعيت دقيق، به گوگل در جستجوها كمك مي كنيد كه كسب و كار شما را به كاربران نشان دهد.

شهرت: اگر مشترياني ثابت داريد، پس احتمالا از شما و محصولات يا خدمات شما رضايت دارند. از اين دست مشتريان بخواهيد كه در گوگل مپ به شما امتياز بدهند يا نظر خود را به اشتراك بگذارند. بسياري از افراد در مواقع جستجو براي كسب و كارهاي مختلف، اين نظرات كاربران را مي خوانند و با توجه به آنها تصميم گيري مي كنند.

منبع: خدمات تبليغ در گوگل