ورود به فضاي گوگل
توجه داشته باشيد كه برخي مراحل ثبت كسب و كار در گوگل، بنابر نوع انتخاب هاي شما در هر مرحله و نوع تجارتي كه شما در آن فعاليت داريد ممكن است متفاوت باشد.
۱. وارد سايت Google my business شويد. بعد از آن به حساب كاربري تجاري خود وارد شويد. اگر حساب كاربري نداريد، ابتدا با ورود به بخش ثبت نام گوگل، يك حساب كاربري براي خود درست كنيد.
۲. در صفحه اول my business گزينه manage now را كليك و در صفحه بعد، نام تجاري خود را در قسمت جستجو وارد كنيد. در صفحه زيرين كه زير گزينه جستجو باز مي شود، گزينه create account را انتخاب كنيد.
نكته: اگر نام كسب و كار شما و آدرس شما در گزينه زيرين نشان داده شود، معنايش آن است كه ثبت كسب و كار در گوگل براي شما انجام شده و تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد ادعاي مالكيت بر آن است.
۳. در صفحه بعد، نام تجارت خود و طبقه كاري (مثلا رستوران، خرده فروشي، آرايشگاه و غيره) مربوطه را مشخص كنيد. بعد گزينه next را بزنيد. طبقه بندي هاي جزئي تر را در مراحل بعدتر ثبت كسب و كار نيز مي توانيد اضافه كنيد.
۴. در مرحله بعدي بايد تصميم بگيريد كه آيا تجارت شما روي نقشه گوگل ديده شود يا نه. به عنوان مثال اگر رستوراني داريد يا تجارت عمومي ديگري داريد كه بر روي عموم باز است بهتر است آن را به نقشه گوگل اضافه كنيد تا به اين ترتيب در جستجو ها بالا بيايد.
اما اگر كارگاهي خصوصي در خانه يا جاي ديگري داريد، شايد بهتر باشد كه آن را روي نقشه گوگل، نشان ندهيد. در هر حال، گزينه بله يا خير را انتخاب كنيد و بعد next را بزنيد.
۵. در صورتي كه تصميم به نمايش تجارت خود روي نقشه گوگل داشته باشيد بعد از انتخاب گزينه بله، صفحه اي باز مي شود و از شما مي خواهد كه آدرس فعاليت تجاري خود را وارد كنيد. اگر گزينه خير را انتخاب كنيد، از شما خواسته خواهد شد كه حوزه كاري خود را مشخص كنيد. اطلاعات مربوطه را وارد و بعد گزينه بعدي را كليك كنيد.
۶. شماره تلفن و وب سايت مربوط به كارتان را وارد و بعد گزينه next را بزنيد.
۷. در صفحه بعد، مشخص كنيد كه گوگل، به روز رساني ها و پيشنهادات مربوط به حوزه كاري شما را برايتان ارسال كند يا نه و بعد گزينه next را بزنيد.
۸. اگر تصميم شما بر آن باشد كه آدرس تجارت خود را وارد نكنيد، پس بايد آدرس پستي مربوط به خود را وارد كنيد تا اصالت تجارت شما احراز شود. اين آدرس خصوصي خواهد بود. بعد از وارد كردن آدرس، گزينه next را بزنيد.
۹. گزينه drop-down را كليك كنيد و روش مناسب را براي احراز هويت تجارت خود انتخاب كنيد. بنابر نوع تجارت و كسب و كار شما، روش هاي احراز هويت تجاري مختلفي در دسترس خواهد بود. براي ثبت كسب و كار در گوگل اين احراز هويت لازم است.
تلفن: گوگل به صورت تلفني كد احراز هويت را به شما اطلاع مي دهد. اين امكان صرفا براي برخي تجارت هاي خاص در دسترس مي باشد.
ايميل: گوگل به واسطه ايميل، كد احراز را براي شما مي فرستد.
شناسايي گروهي: اگر تجارت شما، زنجيره اي است، مثلا رستوران زنجيره اي، بايد فرمي اضافي را ارسال كنيد تا تمام آن ها به صورت يك جا احراز هويت شوند. براي اين كار بعد از كليك گزينهGet verified، گزينه chain را كليك كنيد و تمام اطلاعات خودتان را وارد كنيد. يك هفته طول مي كشد تا گوگل پيام شما را مورد پردازش قرار دهد.
لحظه اي: اگر حساب سرچ كنسول داشته باشيد و وب سايت شما بواسطه سرچ كنسول، احراز هويت شده باشد، به صورت آني مي توانيد حساب خودتان را احراز هويت كنيد. البته همه طبقات كاري از اين امتياز و امكان برخوردار نيستند.
۱۰. بعد از اين مرحله، برخي مشخصات ويژه را نيز بايد تكميل كنيد تا صفحه كسب و كار شما ايجاد شود. مي توانيد ساعات كاري خود، ارسال پيام، شرحي براي تجارت خود، اضافه كردن تصاوير و برخي موارد ديگر را در اين مرحله انجام دهيد.
۱۱. بعد از وارد كردن تمام اطلاعات ضروري، به صفحه ايجاد شده خودتان هدايت مي شويد. در آن جا مي توانيد هرگونه اطلاعات و موارد لازم ديگر، مثل نشان تجاري و يا شركت هاي همكار و برخي اطلاعات لازم ديگر را اضافه كنيد.
مراحل فوق، فرآيند ثبت را از ابتدا تا به انتها شامل مي شد، اما فراموش نكنيد كه صرف ثبت كسب و كار در گوگل، به معناي ديده شدن شما از سوي كاربران نيست.
منبع: تبليغات google