آرشیو مهر ماه 1400

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

ورود اطلاعات به سايت هاي وردپرسي چگونه است؟

۱۱ بازديد

ورود اطلاعات يا همان ديتا اينتري به سايت هاي وردپرسي بخشي از فعاليت همه كسب و كارهايي را به خود اختصاص مي دهد كه به نحوي در تلاش هستند در فضاي رقابتي فعلي جايگاه مناسبي در موتورهاي جستجو كسب كنند.

از اينرو نياز است به جنبه هاي مختلف ورد اطلاعات (ديتا اينتري) پرداخت شود.

پيش از پرداختن به جنبه هاي مختلف ديتا اينتري به سايت وردپرسي، توضيح مختصري در مورد وردپرس مي تواند به فهم موضوع كمك كند.
وردپرس در واقع يك سيستم مديريت محتوا براي راه اندازيي و ايجاد سايت و بلاگ هاست كه با استفاده از آن مي توان محتواي مورد نظر خود را كه شامل متن، فيلم، تصوير و انواع ديگر محتوا باشد، مديريت كرد.

وردپرس كه هم اكنون به يكي از معروف ترين و پركاربردترين ابزارهاي ساخت وبلاگ و سايت تبديل شده است، در حال حاضر بيش از ۷۶ ميليون وبسايت را با اين سيستم در جهان به خود اختصاص داده است.

مزاياي سايت هاي وردپرسي

ديتا اينتري و پس از آن نيز مديريت محتوا امروزه از مباحث مهمي هستند كه موفقيت بسياري از كسب و كارها در گرو انجام صحيح آنها است. وردپرس از مزايايي برخوردار است كه مي تواند هم فرايند ديتا اينتري را تسهيل نمايد و هم اينكه مديريت محتواهاي موجود را نيز به مراتب آسان تر از سايت هاي كدنويسي شده نمايد.

ديتا اينتري براي سايت وردپرسي

برخي از اين مزايا عبارتند از:

كاهش هزينه ها كه براي اعمال هر تغييري نياز به مراجعه به شركت طراح سايت نيست، يكي از اين مزايا است. علاوه بر اين، ظاهر زيبا نيز از ديگر مزايايي است كه هر كاربر با هر سليقه اي مي تواند خواسته هاي خود را تأمين نماييد.

مديريت آسان، ارتباط با شبكه هاي اجتماعي، امكان بهينه سازي مناسب، بروز رساني رايگان، امنيت در سطح بسيار قابل قبول، و انعطاف پذيري وردپرس از ديگر مزايايي است كه مي تواند استفاده از اين سيستم مديريت محتوا را توجيه نمايد.

در كنار اين مزايا نحوه ورود اطلاعات به سايت هاي وردپرسي (ديتا اينتري وردپرس) نيز موضوع ديگري است كه بسياري از كسب و كارها را به سمت استفاده از اين سيستم سوق مي دهد. اين نوع ديتا يا داده ها را مي توان به طور كلي به دو دسته تقسيم بندي كرد. محتواهايي كه به سايت وارد مي شود به طور كلي شامل مقالات و يا محصولات هستند.

وارد كردن محتوا به سايت

براي وارد كردن اين قبيل داده ها نياز است كه پيش از هر اقدامي به بخش داشبورد سايت وردپرس وارد شد. پس از ورود، به داشبورد سايت، براي قرار دادن هر نوع محتوايي كه مي تواند شامل مقالات و يا هر محتواي ديگري باشد، در صورتي كه داشبورد سايت شما فارسي شده باشد، با قرار دادن ماوس بر روي گزينه “نوشته ها” چهار انتخاب شامل “همه نوشته ها”، “افزودن نوشته”، “دسته ها”، و “برچسب ها” را مشاهده مي كنيد.

در صورتي كه قصد افزودن نوشته جديدي به سايت خود داريد، بايد گزينه “افزودن نوشته” را انتخاب كنيد. با اين انتخاب، وارد بخشي مي شويد كه از شما “عنوان مطلب”، و بدنه اصلي محتوا را مي خواهد.

شما مي توانيد مطالب خود به صورت مستقيم در اين بخش تايپ كنيد و يا اينكه در فايل ورد از پيش محتواي خود را آماده سازي كنيد و سپس نسبت به كپي پيست كردن آن اقدام نماييد.

پس از وارد كردن متن، همچنين امكان افزودن فايل هاي چندرسانه اي شامل عكس، ويدئو و فايل هاي صوتي نيز وجود دارد كه بر حسب محتواي موجود مي توانيد نسبت به وارد كردن آنها اقدام نماييد.

فرايند بهينه سازي محتوا در اين مرحله از اهميت شاياني برخوردار است. تنها وارد كردن اطلاعات بدون توجه به الزامات بهينه سازي باعث خواهد شد كه مطالب شما در نتايج جستجوهايي كه در موتورهاي مختلف جستجو انجام مي شود، نشان داده نشود. بنابراين نياز است كه با در اختيار داشتن افزونه هاي متناسب بهينه سازي سايت (سئو) نسبت به اين امر اقدام نماييد.

در صورتي كه محتواي مورد نظر شما از ابتدا بر اساس اصول سئو نوشته شده باشد، تنظميات سئو آن در محيط وردپرس وقت چنداني از شما نمي گيرد و تنها با چند اقدام نه چندان پيچيده مي توانيد نسبت به سئو بودن مطالب خود اطمينان حاصل نماييد.

به طور عمده در ستون سمت چپ، امكاناتي در نظر گرفته شده است كه شما مي توانيد نسبت به قرارگيري محتواي خود در صفحه مورد نظر، افزودن كلمات كليدي (برچسب ها)، و انتخاب عكس اصلي محتوا اقدام نماييد.ورود اطلاعات به سايت هاي وردپرسي

ورود محتوا به سيستم فروشگاهي وردپرس-ووكامرس

ورود محتوا به سيستم فروشگاهي وردپرس-ووكامرس نيز از جمله مزايايي است كه با طراحي ويژه در داشبورد وردپرس كار را براي براي ورود چنين محتواهايي تسهيل كرده است.

به منظور افزودن محتواي مربوط به محصولات كه با هدف آشنايي جستجوگران با محصول مورد نظر نوشته مي شوند، كافيست پس از ورود به داشبورد وردپرس، ماوس را روي گزينه “محصولات” قرار دهيد و سپس گزينه “افزودن جديد” را انتخاب نماييد.

پس از ورود به صفحه ورود اطلاعات مربوط به محصول، نياز است كه در فضايي كه به منظور وارد كردن نام محصول تهيه شده نسبت به وارد كردن نام محصول مورد نظر اقدام نماييد. سپس در فضايي كه به اين نوع محتوا اختصاص داده شده است، متن اصلي خود را وارد كنيد.

افزودن فايل هاي چند رسانه اي مانند عكس و ويدئو نيز در اين بخش امكانپذير است.

در اين بخش با بكارگيري افزونه هاي بهينه سازي سايت مانند يوآست سئو مي توانيد نسبت به بهينه بودن محتواي خود كه اساس مشاهده شدن در نتايج موتورهاي جستجو است، اطمينان حاصل نماييد.

در منوي اصلي نيز هم در بخش وارد كردن مقالات و در هم بخش وارد كردن محصولات مي توانيد نسبت به اشترك گذاشتن محتواي خود در شبكه هاي اجتماعي و همچنين لينك سازي اقدام كنيد.

منبع: خدمات ديتا اينتري

آيا گوگل ادز بر روي رتبه سئو تاثيري دارد؟

۹ بازديد

PPC و تفاوت آن با SEO 

براي درك بهتر تاثير تبليغات در گوگل بر سئو سايت نگاهي به تفاوت هاي ميان SEO و تبليغات گوگل بينداريم:

تفاوت اصلي و ظاهري بين سئو و PPC (پرداخت به ازاي كليك) اين است كه سئو به طور مستقيم هزينه اي ندارد، در حالي كه تبليغ در گوگل به ازاي هر كليك هزينه اي را براي تجارت مورد بحث دارد. البته تفاوت ديگر در دسته بندي است، مطالبي كه به صورت ارگانيك و طبيعي در جستجو بالا مي آيند در دسته بندي جداگانه اي از تبليغات پولي قرار مي گيرند.

براي ارتقا كلمات كليدي خود به صورت ارگانيك، هم بايد كاربران را در نظر بگيريد و هم موتورهاي جستجو را. مفيد بودن مطالب سايت، مرتبط بودن با موارد مورد جستجو و قابليت استفاده از محتوا در گوشي هاي همراه نيز بر سئو تاثير گذار است. در مقابل، تبليغ در گوگل يعني آگهي دادن براي محصول و برند كه البته امكاناتي در اختيار شما براي مديريت آگهي قرار مي دهد. اما تفاوت سئو و تبليغ در گوگل صرفا به اين موارد محدود نمي شود و تفاوت اصلي در نوع كاركرد آنهاست.

هنگام تلاش براي بهبود سئوي سايت، موارد مختلفي وجود دارد كه بايد به آنها توجه نمود. براي مثال٬ يكي از مهم ترين موارد آن است كه اطمينان حاصل كنيد كه نوشته‌هاي وب سايت براي كاربران واضح، مفيد و توصيفي است. موضوع خود را با زباني ساده و آسان براي خواندن توضيح دهيد و سعي كنيد كلماتي را كه فكر مي‌كنيد كاربران به جستجوي آنها به سايت شما وارد مي‌شوند، به نحو احسن استفاده كنيد.

و اما گوگل ادز راه حل تبليغاتي پرداخت به ازاي هر كليك (PPC) است كه درست زماني كه افراد به دنبال آنچه شما عرضه مي‌كنيد هستند، لينك سايت شما با علامت AD در كنار ساير نتايج صفحه اول گوگل مشخص مي شود. اگر كاربران بر روي اين لينك كليك كنند٬ هزينه اي از آن مبلغي كه براي تبليغات پرداخت كرده بوديد٬ از شما كسر ميگردد. يعني شما فقط زماني به ازاي تبليغات پرداخت مي‌كنيد كه شخصي براي بازديد از سايت شما و يا تماس با كسب و كار شما بر روي تبليغات كليك كند. در واقع اين تبليغات به شما اين امكان را مي‌دهد تا مورد توجه مخاطبان بيشتري قرار بگيريد.

گوگل ادز در راستاي كمك و تاثير گذاري در SEO

گوگل ادز داراي مجموعه اي از ابزارها است كه مي‌توانيد با استفاده از آنها در روند بهينه‌سازي سايت خود تاثير گذار باشيد. به عنوان مثال، ابزار keyword planner مي‌تواند به شما كمك كند ليستي از اصطلاحات و عبارات كليدي مربوط به تجارت خود را ايجاد كنيد كه مخاطبان شما به دنبال آن هستند. سپس مي‌توانيد آنها را در محتواي سايت خود استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد از ابزارهاي رديابي گوگل ادز نيز براي اندازه گيري اينكه آيا تغييرات سايت و كمپين تبليغاتي گوگل شما منجر به بازديدكننده يا تبديل بيشتر مي‌شود استفاده كنيد.

گوگل ادز مسير دستيابي به مشترياني است كه مي‌توانند نمودار فروش شما را افزايش دهند و كسب اهداف اقتصادي از طريق گوگل ادز با سرعت بيشتر انجام مي‌شود. از سوي ديگر، تمركز بر سئوي سايت مي‌تواند در دراز مدت به ارتقاء سايت كمك كند. بنابراين، مي‌توان گفت كه براي دستيابي به مشتريان بالفعل خود از خدمات گوگل ادز غافل نشويد. وفاداري مشتريان و بازگشت آنها به سايت شما مي‌تواند در سئوي سايت اثرگذار باشد.

وقتي مخاطبين به دنبال پيشنهاد شما هستند با آنها ارتباط برقرار كنيد. SEO يك سنگ بناي سنتي در بازاريابي آنلاين موفق است، زيرا به شما بهترين فرصت براي يافتن را مي دهد. حتي اگر مراحل اجرا مدتي طول بكشد تا درست شود، گوگل ادز به شما اين امكان را مي‌دهد تا سريعتر، بدون توجه به كوچك و بزرگ بودن كسب و كار خود به مشتريهاي هدف دسترسي پيدا كنيد و كمپين خود را به صورت سفارشي تنظيم نماييد.

تاثيرات تبليغ در گوگل بر سئو سايت

تاثير تبليغات گوگل بر روي سئو: آيا گوگل ادز بر سئو تاثير دارد؟

براي اينكه بتوانيم تاثير تبليغات در گوگل بر سئو سايت را بهتر مشخص كنبم بايد در ابتدا با عوامل تاثير گذار در سئو آشنا شويم:

عواملي كه بر روي سئو وب سايت تاثير مي گذارند، به دو دسته عوامل مستقيم و غير مستقيم تقسيم مي شوند. عوامل تاثيرگذار به شكل مستقيم، مواردي هستند كه موجب افزايش رتبه سايت شما و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل مي شوند. مواردي مانند توليد محتوا و بك لينك.

اما عواملي كه به طور غير مستقيم اثر گذارند، نه آنقدر تاثير زيادي بر سئو دارند كه در دسته ي عوامل مستقيم قرار بگيرند، و نه آنقدر بدون فايده هستند كه بتوان تاثيرشان را انكار كرد.

بنابراين٬ تاثيراتي كه گوگل ادز نيز بر روي رتبه سئو دارد، در دسته ي عوامل تاثيرگذار غير مستقيم قرار مي گيرد. به اين معني كه گوگل ادز با برجسته سازي برند، بررسي نرخ كليك روي تبليغات، پيدا كردن كلمات كليدي، تخمين ترافيك و افزايش اشتراك گذاري لينك هاي شما، به طور غير مستقيم ميتواند به تلاش هاي شما در جهت بهبود رتبه هاي سايت شما در گوگل كمك كند.

در حقيقت اين عوامل به طور نامحسوس، تاثيراتي مهمي بر روي سئو وب سايت شما مي گذارند. از جمله عوامل تاثيرگذار به شكل غير مستقيم مي توان به فضاي مجازي نيز اشاره نمود.

واقعيت آن است كه در مورد ارتباط بين سئو و تبليغات در گوگل (كليكي) شباهت بسياري وجود دارد. چيزي كه بواسطه كارشناسان سئو ادعا شده اين است كه اين دو، با وجود اينكه ماهيتي جدا از هم دارند ولي مي توانند در تركيب با هم باعث رشد يك تجارت شوند. اما اين معنايش آن نيست كه تبليغات بيشتر در گوگل به معناي ارتقاي رتبه سايت در گوگل است.

تاثيرات گوگل ادز در سئو چگونه است؟ 

همان طور كه گفتيم به طور مستقيم گوگل ادز بر سئو تاثير ندارد، اما به اشكال مختلف و غير‌مستقيم چنين تاثيري وجود داشته و ثابت شده است.

كاربران ممكن است يك مطلب را بر ديگري ترجيح دهند

اگر برند و محصول شما در نتايج جستجوي يك كاربر، هم به واسطه يك آگهي تبليغاتي و هم به صورت ارگانيك و طبيعي بالا بيايد، احتمال كليك كاربر روي يكي از اين موارد به شدت بالا مي رود. به اين ترتيب، بهتر است كه شما در هر دو عرصه به صورت موازي حضور داشته باشيد.

تبليغات گوگل و سئو مي تواند حضور آنلاين شما را بالا ببرد

اگر شما به صورتي همگام و متوازن از تبليغ در گوگل و سئو استفاده كنيد، حضور شما در فضاي جستجو بالا مي رود. تبليغ در گوگل عملا ميزان كليك ورودي شما (CTR) را بالا مي برد و اين امر در كنار سئو باعث مي شود كه چشم كاربران هرچه بيشتر با برند و محصول شما برخورد و مواجهه داشته باشد، اشاره به سايت شما يا حتي لينك دهي را بالا مي برد كه مجموع اين موارد بر رتبه بندي ارگانيك شما تاثير گذار خواهد بود.

منبع: تبليغ در گوگل

 

PPC و CPC در تبليغات گوگل چيست؟

۱۴ بازديد

ppc؛ پرداخت براي هر كليك

 

PPC مخفف Pay Per Click و به معناي پرداخت براي هر كليك است و CPC مخفف غير مجاز مي باشدt Per Click به معناي هزينه هر كليك است.
اگر بخواهيم به طور خلاصه و روشن به معناي اين دو اصطلاح بپردازيم، پرداخت به ازاي هر كليك به نوعي از تبليغات گفته مي شود كه در آن تبليغ كننده در ازاي هر كليكي كه بر روي تبليغ انجام مي شود، هزينه اي را مي پردازد.

ذكر اين نكته لازم است كه ميزان پرداختي به ازاي هر كليك ممكن است تحت شرايطي يك هزينه ثابت براي هر كليك باشد، اما به طور كلي ممكن است شكلي از بودجه ثابت روزانه با مقداري از هر كليك باشد كه بر اساس مؤلفه هايي مانند رقابت و همچنين حجم جستجوهايي كه توسط كاربران انجام مي گيرد، با نوساناتي نيز همراه شود.

البته گزينه هايي نيز به جاي كليك كردن وجود دارد كه يكي از آنها بازديد است كه در زبان انگليسي به آن Impression گفته مي شود. هر چند كه بسياري از افراد اين واژه را به عنوان “بازديد كننده” معنا مي كنند، اما از لحاظ فني به تعداد دفعاتي گفته مي شود كه تبليغ به صفحه اي كه تعيين شده مي رسد.

يكي از معمول ترين شكل هاي استفاده از PPC در برگيرنده موتورهاي جستجو است. شايد از خود بپرسيد كه نقش موتورهاي جستجو در اين ميان چيست؟ در واقع، پلتفرمهاي تبليغي مانند گوگل ادز و يا ساير موارد مشابه، اين امكان را براي تبليغ كنندگان فراهم كرده اند كه بر روي كلمات كليدي يا همان Keywords مزايده كنند.

در اين قبيل شرايط، برنده در نتايجي كه توسط كاربران جستجو مي شوند، در جايگاه بالاتري از نتايج جستجو نشان داده مي شوند.
هنگام استفاده از اين روش، صاحبان كسب و كارهاي آنلاين تلاش مي كنند كه ترافيك زيادي به سايت خود وارد كنند و كليك بيشتري بر روي تبليغات دريافت نمايند.

البته صاحبان كسب و كارها در اين شرايط مي توانند به طور مستقيم با خودِ تبليغ كنندگان همكاري كنند كه به منظور انجام آن نيز بايد هزينه ثابتي را در نظر داشت.

به طور كلي مي توان گفت كه پرداخت به ازاي هر كليك مدلي از تبليغات اينترنتي است كه در آن بازديدكنندگان تبليغات به وب سايت، اپليكيشن موبايل يا رسانه هاي ديگر هدايت مي شوند و تبليغ دهنده بر اساس تعداد كليك ها و مراجعه به رسانه خود، به نمايش دهنده هزينه تبليغات در گوگل را پرداخت مي كنند.

اين مدل از تبليغات جزء روش هاي مدرن محسوب مي شود، اما از سويي نيز برخي از روش هاي جديدتر نيز در حال حاضر نقش مهمي در كارآمدي تبليغات دارند.

CPC؛ هزينه به ازاي هر كليك

 

CPC كه به معناي هزينه به ازاي هر كليك است، به معياري گفته مي شود كه هزينه هاي كليك ها را بررسي مي كند. اين هزينه ها بر اساس معيارهاي مختلفي از قبيل رقابت موجود بر روي كلمات كليدي و همچنين نوساناتي كه در حجم جستجو قرار دارد محاسبه مي شود.

همانگونه كه احتمالا متوجه اين موضوع شده ايد، CPC تنها بخشي از فرايند تبليغات كليكي است، اما در برخي از موارد نيز براي ارجاع به اين نوع از تبليغات از اين اصطلاح (CPC) استفاده مي شود.

يكي از مزاياي استفاده از روش تبليغ “هزينه به ازاي هر كليك” اين است كه شما مي توانيد به گران بودن يا نبودن كلمه و يا كلمات كليدي نيز پي ببريد. اين موضوع زماني اهميت پيدا مي كند كه شما مي خواهيد بر روي كلمه يا كلمات كليدي خاصي سرمايه گذاري كنيد و زمان بازگشت سرمايه نيز براي شما اهميت دارد.

تفاوت پرداخت به ازاي هر كليك و هزينه به ازاي هر كليك

 

پرداخت به ازاي هر كليك يا همان PPC روشي است كه در آن تبليغ دهنده به ازاي هر كليك، مبلغ مشخصي را پرداخت مي كند. در واقع، پرداخت هنگامي صورت مي گيرد كه يك كاربر به يكي از محصولات و خدمات ارائه شده نياز داشته و روي تبليغات انجام شده كليك مي كند.

از سوي ديگر، هزينه به ازاي هر كليك به مبلغي گفته مي شود كه شما تمايل داريد آن را پرداخت كنيد تا روي تبليغات شما يك كليك شود. بعبارت ديگر، هزينه CPC به مبلغي گفته مي شود كه شما براي نتيجه تبليغات خود پرداخت مي كنيد.

در دنياي بازاريابي ديجيتال از اين دو اصطلاح به طور گسترده و در بسياري از مواقع به يك معني استفاده مي شود، اين در حالي است كه تفاوت هاي زيادي بين اين دو اصطلاح وجود دارد.

به عبارت ديگر، هر كليكي كه روي تبليغ انجام شود، شما بايد ۵۰۰ تومان پرداخت كنيد. با اين روش شركت مدعي مي شود كه ارزش هر كليك ۵۰۰ تومان است و شما نيز بر اساس بودجه تبليغاتي خود ميزان كليك هاي مورد نياز را تعيين مي نماييد.

ذكر اين نكته لازم است كه در محيط كسب و كار فعلي كه فرايند تبليغات نيز احتمالا به صورت آنلاين انجام مي شود، استفاده از خدمات حرفه اي تبليغات توسط شركت هاي مطرح در سطح ملي و فراملي نيازمند چانه زني نيست و شما مي توانيد با ايجاد پروفايل كاربري خود نسبت به راه اندازي پويش تبليغاتي و ميزان بودجه اي كه براي تبليغات به ازاي هر كليك در نظر گرفته ايد اقدام نماييد.

سخن پاياني

به طور خلاصه، پرداخت به ازاي هر كليك يك رويكرد بازاريابي به صورت كلي است و هزينه هر كليك معيار عملكرد استفاده از آن محسوب مي شود. پرداخت به ازاي هر كليك و هزينه به ازاي هر كليك دو روي يك سكه هستند، دو مفهوم متمايز كه به طور ناگسستني به يكديگر مرتبط هستند.