۵ روش براي كاهش هزينه در تبليغات گوگل

در اين مقاله نحوه ساخت كمپين اپ يونيورسال را در محيط جديد گوگل ادز به شما آموزش مي دهيم.

۵ روش براي كاهش هزينه در تبليغات گوگل

۶ بازديد

روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل كدام است؟ آيا استفاده از اين روش ها، مي تواند بر فروش يا كليك هاي ورودي به سايت نتيجه منفي بگذارد؟ مكانيزم فضاي تبليغاتي گوگل چطور است؟

گوگل، يك فضاي تبليغاتي متفاوت

گوگل يا گوگل ادز يك فضاي تبليغاتي متفاوت است. مكانيزم هاي كاركردي اين فضا از تمام فضاهاي تبليغاتي ديگر(رسانه هاي جمعي يا تبليغات ميداني) متفاوت است. براي اينكه بتوانيد در اين فضا كار كنيد و به موفقيت برسيد، بايد آن را بشناسيد.

براي بسياري از افراد قابل باور نيست كه گاهي تبليغ بيشتر(ديده شدن و احتمالا فروش بالاتر) در فضاي گوگل، با هزينه كمتر قابل تحقق است. گاهي با روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، شما مي توانيد سود بيشتر را با هزينه كمتر محقق كنيد. اما چطور؟

روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل

همانطور كه گفتيم براي درك چگونگي اين سير معكوس در تبليغات گوگل (يعني كاهش هزينه و در عين حال بالا رفتن فروش) بايد پيش از هر چيز اين فضا را بشناسيد. پس لازم است كه ابتدا كمي در مورد فضاي كاري گوگل بدانيد تا بتوانيد روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل را درك كنيد.

به طور كلي، گوگل دائما در حال بهينه سازي جستجوهاي خود است. براي گوگل به عنوان يك ابرشركت، بالا بردن سود از تبليغات به عنوان يك استراتژي مستقيم مطرح نيست، بلكه گوگل به دنبال ارتقا و در واقع بهينه سازي جستجوهاي كاربران خود است.

يعني گوگل، هدفش آن است كه هر كاربري كه چيزي را در فضاي اين موتور، مورد جستجو قرار مي دهد به بهترين نتيجه هدايت شود. پس شما به عنوان يك سايت، هرچه بيشتر در مسير تحقق اين هدف گوگل حركت كنيد، گوگل هم از شما راضي تر است وهزينه ي كمتري بابت حضور در اين فضا از شما طلب مي كند، حالا هرچقدر هم كه تبليغات شما بالاتر برود براي گوگل اهميتي ندارد.

حالا و با اين توضيح مي توانيد درك كنيد كه روش هاي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، در واقع راه هايي جعلي و متقلبانه نيست، بلكه روش و راه هايي است كه در مسير خواسته هاي گوگل دنبال شده است. در ادامه به پنج روش كاهش هزينه در تبليغات خواهيم پرداخت.

چگونه هزينه تبليغات در گوگل را كاهش دهيم؟

۱- نمره كيفي، كليد كاهش هزينه تبليغات در گوگل و بالا بردن فروش

در مطلب بهينه سازي كمپين گوگل ادز در مورد نمره كيفي صحبت كرديم. پس در اينجا ديگر در مورد آن توضيح نخواهيم داد و صرفا راه هاي ارتقاء اين نمره كيفي و در واقع روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل را تشريح مي كنيم. مشخص است كه راه هاي بيشتر و متنوع تري در اين زمينه وجود دارند كه پرداختن به تمام آنها در اين مطلب ممكن نيست.

براي كسب اطلاعات در مورد نمره كيفي گوگل ادز مقاله زير را بخوانيد:

۲- كلمات كليدي

در فضاي گوگل، كلمات كليدي همچنان تعيين كننده هستند و در فضاي تبليغات گوگل اين ارزش چندين برابر هم است. در انتخاب كلمات كليدي بايد نهايت دقت را داشته باشيد.

اين كلمات كليدي هستند كه به ديده شدن تبليغ شما در فضاي گوگل كمك مي كنند. براي اين منظور و انتخاب كلمه مناسب، تعمق كافي كنيد، ببينيد كه دقيقا كاربران هدف شما (يعني خريداران بالقوه)، ممكن است كه چه كلماتي را در گوگل جستجو كنند.

پس از انتخاب كلمات كليدي، بايد آن كلمات يا عبارات را ويرايش كنيد. با يك مثال ساده اين را توضيح خواهيم داد. فرض كنيد فروشنده كفش هاي برند نايك هستيد.

اگر بخواهيد در گوگل آن را تبليغ كنيد، بايد به اين فكر كنيد كه دقيقا چه عبارت يا كلماتي از سوي كاربراني كه قصد خريد دارند مورد جستجو قرار مي گيرد. اولين گام در كاهش هزينه تبليغات در گوگل، انتخاب كلمات كليدي مناسب است كه باعث افزايش كاربران ورودي و بالا رفتن رتبه كيفي شما مي شود.

در ارتباط با كلمات كليدي، گوگل ۴ امكان را براي شما در نظر گرفته است.

Broad: در اين حالت، كاربراني كه عبارات مشابه با كلمات يا عبارات انتخابي شما را مورد جستجو قرار دهند، تبليغ شما را مي بينند.

Broad modify: در اين حالت، كاربراني كه عبارات نزديكتر به كلمات و عبارات انتخاب شما را جستجو كرده اند، تبليغ شما را مي بينند.

Phrase: در اين حالت، كاربراني تبليغ شما را مي بينند كه عبارات طولاني تري كه شما به كلمات كليدي چسبانده ايد را جستجو كنند.

Exact: در اين حالت، صرفا كاربراني تبليغ شما را مي بينند كه دقيقا همان كلمه يا عبارت كوتاه شما را در گوگل مورد جستجو قرار دهند.

با انتخاب هر كدام از اين موارد، فضاي ديده شدن تبليغ شما تغيير مي كند. شايد موارد ۱ تا ۳ در نگاه اول از نظر شما مناسب تر بيايد، اما فراموش نكنيد

هرچه دامنه لغات يا عبارات شما وسيع تر باشد، يعني تبليغات مشابه شما هم بالاتر است. به عبارت ديگر، شما در كنار هزاران و شايد ميليون ها تبليغي قرار مي گيريد كه از اين عبارت استفاده كرده اند. اما در حالت exact، شما مي توانيد با انتخاب كلمات كليدي دقيق، يك بخش خاص را مورد هدف قرار دهيد.

كاهش هزينه تبليغات در گوگل

۳-انتخاب صفحه فرود مناسب

يكي ديگر از گزينه هاي مناسب براي كاهش هزينه در تبليغات گوگل، نوع استفاده از صفحه فرود كاربر است. يعني صفحه اي كه كاربر بعد از كليك بر روي تبليغ شما به آن وارد مي شود.

بهتر است كه صفحه فرود كاربر، صفحه اصلي شما نباشد. مثلا اگر كاربري عبارت “خريد كفش نايك اصل” را مورد جستجو قرار دهد و به سايت شما وارد شود، بهتر است كه دقيقا به قسمت كفش هاي فروشي برود و نه صفحه اصلي كه حاوي اطلاعات زمان بر است.

۴- تنظيم موقعيت مكاني

با توجه به تحريم ها امكان انتخاب ايران را در اينجا نداريد، و چاره اي جز انتخاب گزينه all priority and countries نداريد. اما در اينجا مي توانيد تعدادي از كشورها را از ليست حذف كنيد تا به اين ترتيب فضاي نمايش تبليغات شما محصورتر شود.

۵- تعيين دستگاه هاي مورد استفاده

يك راه ديگر براي كاهش هزينه تبليغ در گوگل، شناسايي فضايي است كه تبليغ شما در آن نمايش داده مي شود. مثلا اگر به اين نتيجه رسيديد كه تبليغ شما بيشتر در گوشي هاي موبايل ديده مي شود، گزينه تبليغات در كاميپوتر و لپ تاپ را حذف كنيد چرا كه هزينه هاي بالاتري را به شما تحميل مي كنند.

نتيجه گيري

به طور كلي، روش هاي كاهش هزينه تبليغات در گوگل، بسيار متنوع و كلي تر از مواردي هستند كه در بالا مورد اشاره قرار گرفتند. اما به عنوان يك راهنماي كلي، به توضيح بالا در مورد سياست كاري گوگل هميشه توجه داشته باشيد.

راه كاهش هزينه هاي تبليغات در گوگل، تبعيت از سياست هاي اين موتور جستجو است. استفاده از نظرات كارشناسان خبره و صادق در اين حوزه مي تواند به شما كمك كند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.